אינפיניטי ישראל עושה צעד חשוב בתולדות המותג בארץ עם השקת אינפיניטי Q50 החדשה, המכונית שתתפוס את מקום ה-G סדאן היוצאת. זו חונכת גל חדש של מכוניות ממותג היוקרה היפני שתגענה בשנתיים הבאות, עם מראה חדש ודגש יוקרתי יותר. היא גם מסמנת שינוי בשיטת השמות של המותג לפיה האות Q תיהיה שייכת למכוניות הנוסעים ו-QX לכלי הפנאי.
הגרסה הראשונה של ה-Q50 אשר נוחתת בארץ היא דווקא ההיברידית, אשר מצוידת במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר ומנוע חשמלי. אלה מביאים ביחד להספק של 365 כ"ס. הביצועים מרשימים ביותר עם זינוק למאה קמ"ש ב-5.1 שניות (המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש), וצריכת דלק ממוצעת של 16.9 ק"מ לליטר. לטענת אנשי אינפינטי זו המכונית ההיברידית בייצור סדרתי גדול בעלת התאוצה הטובה ביותר למאה קמ"ש. תא המטען קטן במעט מבדגם הרגיל עם נפח של 400 ליטר.
אינפיניטי Q50 מגיעה לישראל
צילום: מנהל
באיחור קל, ה-Q50 מגיעה לישראל
ה-Q50 תוצע עם שפע אבזור ומערכות בטיחותיות שכוללות תיקון סטייה מנתיב, התראה על תאונת חזית (עם יכולת לראות שתי מכוניות קדימה) עם אפשרות בלימה עצמאית גם בנסיעה לאחור. מבחינה טכנית אחד הפרטים המעניינים במכונית הוא ההיגוי האלקטרוני (ללא חיבור מכאני אלא במקרה של תקלה), שיכול לשנות מאפיינים ויחס. למכונית גם בורר מצבי נהיגה ואפשרות לזכור את מאפייני הנהיגה והתצוגה שבחר כל נהג.
אינפיניטי Q50 מגיעה לישראל
צילום: מנהל
אולי היא היברידית, אבל הביצועים מרשימים
היבואן שואף למקם את המכונית בין סדרה 3 ל-5 של ב.מ.וו מבחינת מיצוב, ומסביר שלמרות תג שנראה יקר מדובר במחיר תחרותי ביחס לכוח ולביצועים (סדרה 3 אקטיב היבריד למשל עולה 426,000 שקלים). המחיר עומד על 359,000 שקלים לגרסת הפרימיום או 389,000 לספורט (חישוקי 19 אינץ' לעומת 17 ותוספות קוסמטיות). גרסאות הטורבו בעלות מנוע הארבעה צילינדרים (2.0 ליטר, 204 כ"ס) תגענה בסוף השנה.