אוהבים לתקוף פניות אבל סובלים מקלסטרופוביה? בוודאי תשמחו לדעת כי ב.מ.וו הציגה את גרסת ה-M של ב.מ.וו סדרה 4 גם במרכב פתוח. גרסת הקבריולה של ה-M4 תציע משקל נמוך יותר מה-M3 קבריולה אותה היא מחליפה, לצד מנוע בנפח קטן מבעבר, אך עם הספק גבוה יותר.
עיצוב המכונית אגרסיבי מאוד ביחס לגרסת הקבריולה הרגילה, עם פגושים בעלי פתחים גדולים, חישוקים בקוטר 19 אינץ' ודיפיוזר עם ארבעה מפלטים מאחור. חדי העין ישימו לב גם לבלמים גדולי הקוטר שמאכלסים היטב את החלל שבתוך החישוקים.
ב.מ.וו M4: עכשיו גם בגרסת הקבריולה
צילום: מנהל
ב.מ.וו M4 קבריולה. 20 שניות והגג נעלם
יחידת הכוח של ה-M4 קבריולה תהיה זהה לגרסה הסגורה, וזה אומר שגם היא תאכלס בחרטום את מנוע ה-6 צילינדרים המוכר שנפחו 3.0 ליטר, ושמפיק לא פחות מ-431 כ"ס ו-55 קג"מ (בעזרת צמד מגדשי טורבו כמובן). תהיה אפשרות בחירה בין שתי תיבות הילוכים – ידנית בת שישה יחסי העברה, או אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד בת שבעה יחסי העברה. הכוח ירד אל הגלגלים האחוריים כמובן, וישנה אפשרות לבחור מתוך תא הנוסעים מבין ארבעה מצבי כיול מתלים.
תודות לשימוש בחומרים קלים כדוגמת אלומיניום במכסה המנוע והכנפיים ועד לשימוש בסיבי פחמן, משקל המכונית נמוך מבעבר, אך עדיין לא ממש צנום עם 1,750 ק"ג. מנגנון הגג הנפתח לקוח מהגרסה הפתוחה הרגילה, ופתיחת הגג החשמלית אורכת 20 שניות, במהלכן הגג נעלם אל תוך תא המטען (שגם כך אינו מתהדר בנפח מרשים ביחס לסגמנט).
ב.מ.וו M4: עכשיו גם בגרסת הקבריולה
צילום: מנהל
יחידת ההנעה נלקחה בשלמותה מגרסת הקופה
נתון התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש עם התיבה הידנית עומד על 4.6 שניות, ולו בחרתם בתיבה האוטומטית-רובוטית, תשמחו בוודאי לדעת שתחסכו 0.2 שניות יקרות. המהירות המרבית מוגבלת אלקטרונית ל-250 קילומטרים בשעה בשתי הגרסאות.
ב.מ.וו הודיעה כי תציג את ה-M4 קבריולה בתערוכת ניו יורק שתיפתח את שעריה בהמשך החודש, אך המחיר או מועד ההשקה הסופי טרם נמסרו.
הקבריולה כבר נחתה, בקרוב תצטרף גם ה-M4?