כפי שכבר סיפרנו לכם בשבוע שעבר, פרארי מתכוננת להציג רשמית את הדור החדש של הקליפורניה בתערוכת ז'נבה הקרובה. כעת, יצרנית מכוניות הספורט האיטלקית חושפת את הפרטים הראשונים על הדור החדש למכונית, שתיקרא מעתה פרארי קליפורניה T.

פרטים ראשונים על פרארי קליפורניה החדשה

הקליפורניה, כשמה, תוכננה במקור לאקלים החם ושטוף השמש של המדינה שכל כך מזוהה עם אורח חיים טוב. המרכב נותר בתצורת קבריולה, ובניגוד למגמה של חזרה לגג רך כאן הגג נותר קשיח. הקליפורניה הייתה הפחות ממוקדת נהיגה מבין דגמי היצרנית, ופנתה לקהל שחיפש מכונית GT מהירה ואופנתית. ולמרות זאת, היא זכתה לשבחים על התנהגות הכביש, על המנוע האטמוספרי החזק (490 כ"ס) וכמובן – על יכולת כיסוי מרחקים מרשימה.

פרארי חוזרת לטורבו
צילום: מנהל
הקליפורניה החדשה קיבלה את החזית העדכנית של פרארי

הקליפורניה T החדשה מתהדרת בעיצוב שמיישר קו עם שאר דגמי החברה, ובאופן כללי נראית יותר קרבית ומזמינה. הגידו שלום לחזית הקודמת (שהזכירה קצת מכוניות מסרט מצויר), ברוכה הבאה למכונית עם חזית מודרנית יותר, שמזכירה את האחיות הבכירות במשפחה – ה-F12 וה-FF. גם חלקה האחורי זכה למספר שינויים, אם כי כאן המעצבים עבדו פחות קשה ועיצבו מחדש את הפגוש (וצמד המפלטים) כשאליהם נוסף דיפיוזר חדש.
הדור החדש, כך טוענת פרארי, זכה לכיול מתלים מחדש שיסייע לו לחדד את התנהגות הכביש בהשוואה לדור היוצא. בנוסף, ישנה כעת בקרת אחיזה מתקדמת יותר ובלמים קראמיים המגיעים כסטנדרט.
פרארי חוזרת לטורבו
צילום: מנהל
פרארי קליפורניה T החדשה. מאחור העיצוב דומה למדי
יחידת הכוח של הדור החדש שונה לחלוטין מהקודמת, המנוע קטן יותר (3.8 ליטר לעומת 4.3 ליטר בעבר), חסכוני יותר ומזהם פחות. אך בכל הנוגע לביצועים הוא חזק יותר (560 כ"ס לעומת 490 בעבר, ונתון המומנט צמח ל-77 קג"מ!) תודות לשימוש בצמד מגדשי טורבו. את המכונית תוכלו לרכוש רק עם תיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד. תאוצה מעמידה למאה קילומטרים בשעה עומדת על 3.6 שניות בלבד, והמהירות המרבית הינה 316 קילומטרים בשעה.
בהקשר של המנוע נזכיר שזו הפרארי הראשונה מזה שנים שמוצעת עם מנוע מוגדש טורבו. הפרארי המוגדשת האחרונה הייתה ה-F40 המפורסמת (בתמונה הראשית), מכונית החלומות של רבים וטובים. היא אכלסה מתחת למכסה המנוע V8 בנפח 2.9 ליטר שהפיק בעזרת צמד מגדשי טורבו 478 כ"ס. בניגוד לקליפורניה, איתה פרארי החליטה לעבור למנוע מוגדש כדי לעמוד בתקנות זיהום אוויר, ה-F40 זכתה לצמד המגדשים כדי שתוכל להפיק כל כ"ס שניתן בדרך להפיכתה למכונית הסדרתית הראשונה לחצות את קו ה-320 קמ"ש.
פרארי חוזרת לטורבו
צילום: מנהל
פרארי קליפורניה T. תגיע גם אלינו
החשיפה הרשמית לקהל של הקליפורניה T תתרחש בעוד כחודש בתערוכת ז'נבה. לארץ היא תגיע בהמשך, כאשר תג המחיר טרם נקבע. המחיר של הקליפורניה היוצאת עומד בישראל על 1.67 מיליון שקלים, והחדשה לא צפויה להיות זולה יותר.