סוזוקי A-ווינד
סוזוקי, היצרנית היפנית, הציגה בתאילנד מכונית תצוגה קטנה שעונה לשם A-ווינד (A-Wind). המכונית מציגה את הכיוון אליו מתקדמת סוזוקי עם הדור הבא של מכוניות המיני שלה, וכן, רומזת על הכיוון אליו הולכת היצרנית עם סוזוקי אלטו הבאה.
בראיון שערכנו עם נשיא סוזוקי אירופה, טאקנורי סוזוקי, הוא סיפר לנו בקצרה על הדור הבא של האלטו הקטנה. הוא חשף כי הדור החדש יוצג במהלך שנת 2014 ויהיה ארוך וגבוה מזה הנוכחי. לכן לא מפתיע לגלות שה-A-ווינד ארוכה מהאלטו ב-10 ס"מ (360 ס"מ סה"כ) וגבוהה ממנה ב-7 ס"מ (154 ס"מ). מעבר לכך, בסיס הגלגלים של מכונית התצוגה עומד על 242.5 ס"מ ארוכים בהשוואה לאלטו (לה יש רק 236 ס"מ בין הסרנים) ומהארוכים בקטגוריה. היפנים מרבים לדבר על המאמצים שנעשו בתכנון המרכב כדי להעניק מרווח נדיב לנוסעים. סוזוקי לא מרבה לפרט על הצד המכאני של המכונית, ואיננו יודעים אם תוכננה על בסיס דגם קיים או שמדובר בפלטפורמה חדשה. היא כן חושפת כי המנוע בחזית בעל שלושה צילינדרים, להם נפח כולל של 1.0 ליטר. המנוע הקטן משודך לתיבת הילוכים אוטומטית-רציפה.
המחליפה של סוזוקי אלטו בדרך
צילום: מנהל
האלטו הבאה?
חיצונית, ה-A-ווינד מציגה מראה שונה מהאלטו – העיצוב פחות "חמוד" ופשוט מזה שבאלטו, כאשר יחידות התאורה המשולבות בסבכה הקדמית בולטות במיוחד, ומקנות לה חזות כוחנית יותר. תא הנוסעים מציג מראה שגרתי למדי, ונראה דיי קרוב לייצור. הדיפונים הבהירים, שילובי הצבעים העדינים (תואמים לצבע החיצוני של הרכב) ומסך המגע הגדול במרכז הקונסולה תורמים את שלהם לאווירה הנעימה בתא.
לא נופתע אם בעתיד נגלה כי ה-A-ווינד מיועדת לשווקים מתפתחים במדינות אסיה, וכי האלטו תוצג בנפרד (או כגרסה מהודרת ל-A-ווינד). בכל מקרה, גרסת הייצור של המכונית תיחשף במהלך שנת 2014, עד אז הפרטים על האלטו צפויים להתבהר גם כן.