טיזר ליגואר F-Type קופה
אפשר להתחיל לחכך ידיים בשקיקה – היגואר הכי חתולית, אי-פעם, אוטוטו כאן. יצרנית היוקרה תציג בתערוכת לוס אנג'לס, שתיפתח ב-19 לחודש, את ה-F-Type קופה. למרות שהחברה לא מספרת, למעשה, שום דבר על האחות החדשה במשפחה, ניתן להניח שהיא תשמור על מידותיה של הגרסה הפתוחה (בסיס גלגלים 262 ס"מ, אורך כולל 447 ס"מ) ותוצע עם אותן יחידות הנעה – עם V6 בנפח 3.0 ליטר שמספק 300 ו-340 כ"ס, ו-V8 בנפח 5.0 ליטר עם 495 כ"ס. ההבדל – הפחתה במשקל ושיפור, כנראה קל, בביצועים וביכולת הדינאמית. סך הכול, מתכון לא רע בכלל.
 

מכונית הספורט החדשה (יחסית) של יגואר הוצגה בתערוכת פריז בשנה שעברה. הקבריולה הנאה התבססה רבות על מכונית קונספט (בתצורת קופה) בשם C-X16, כאשר גרסת הקופה ההולכת וקרבה אמורה לדמות לה עוד יותר. סנונית ראשונה לגרסה הסגורה של ה-F-Type נקרתה בדרכנו כבר לפני מספר חודשים, כשהיא נתפסת בעדשת המצלמה שלנו בחו"ל, תחת מעטה הסוואה כבד. כבר אז, תלתה התקשורת העולמית תקוותיה בקופה הספורטיבית, אשר רבים מצפים ממנה להיות יורשת ראויה ל-E-Type האגדית. אם לשפוט לפי מבחן הדרכים שערכנו ל-F-Type הפתוחה, כנראה שלא כך הדבר – אבל זה לא בהכרח דבר רע.
 
עד להצגתה הרשמית של יגואר F-Type קופה בהמשך החודש, נוכל לספר לכם על כך שהשיווק שלה בעולם מתוכנן לרבעון השני של 2014. אלינו היא צפויה להגיע בהמשך השנה ולהציג, מניסיון העבר, תג מחיר מעט נמוך יותר מגרסת הקבריולה היקרה (שעולה 800,000 שקלים וצפונה).
 
חתולה סגורה: יגואר F-Type קופה בדרך ללוס אנג'לס
צילום: מנהל
יגואר C-X17 -  יכול להיות שיהפוך לרכב סדרתי
 
ובנושא אחר (כמעט) לגמרי – יגואר מודיעה על השלב הבא בהחדרת רעיון הקרוסאובר שלה לתודעה. התחנה הנוכחית – תערוכת הרכב של דובאי, שמתקיימת בימים אלו ומציגה את מיטב התוצרת העולמית במגרש המשחקים של עשירי העולם הערבי. יגואר C-X17, רכב הקונספט שהוצג בתערוכת פרנקפורט האחרונה, היה דווקא קדימון לשפת עיצוב ולטכנולוגיות עתידיות – ולא לרכב פנאי צפוי. אולם אם יתחבב על באי התערוכה בדובאי – לא נופתע אם יגואר תציג קרוסאובר סדרתי כבר בזמן הקרוב.