סוזוקי קרוס-הייקר
בעוד פחות מחודש תיפתח תערוכת טוקיו המסקרנת וסוזוקי חושפת בפנינו את כוונותיה להציג שלושה רכבי קונספט על אדמת יפן. אלו רומזים, ככל הנראה, על המשך המאמצים של היצרנית לרענן את מבחר דגמיה, במה שהחל עם שיווקו של סוזוקי קרוסאובר החדש.
הרכב הראשון, מוגדר על ידי סוזוקי כקרוסאובר קומפקטי ועונה לשם 'קרוס-הייקר' (Crosshiker). הוא מבוסס על פלטפורמת הרגינה – מכונית קונספט חסכונית וקלת משקל שהציגה החברה לפני שנתיים בטוקיו. לטענת היצרנית היפנית, למרות ממדים של מכונית קומפקטית, הקרוס-הייקר שוקל 810 ק"ג בלבד (מקביל למכונית מיני מודרנית) ומצויד במנוע 3 צילינדרים חדש בנפח 1.0 ליטר.
סוזוקי ממשיכה לרמוז על רענון קו הדגמים
צילום: מנהל
סוזוקי רגינה מכונית התצוגה מ-2011
דגם התצוגה השני נקרא X-לנדר, ומדובר למעשה ברכב פנאי היברידי עם הנעה כפולה. סוזוקי מספרת שהוא מבוסס על הג'ימני הנוכחי ומצויד במנוע בנפח 1.3 ליטר, לצד מנוע חשמלי, כאמור. ה-X-לנדר מיועד לנהגים עירוניים המעוניינים גם ביכולת שטח – מעניין יהיה לראות אם הוא מרמז משהו על הכיוון של הג'ימני הבא.
סוזוקי ממשיכה לרמוז על רענון קו הדגמים
צילום: מנהל
כיצד ייראה המחליף של הג'ימני הוותיק?
האחרון מבין שלושת רכבי הקונספט, וכנראה הכי פחות רלוונטי לשווקי המערב, הוא האסטלר (Hustler). לטענת החברה, מדובר במיקרו-קרוסאובר, המכניס אלמנטים של SUV לרכבי המיקרו הקטנטנים שאהובים על הקהל הביתי ביפן. זאת, לצד ניצול המרחב הפנימי ושימושיות גבוהה יחסית על אף הממדים הצנומים, כך סוזוקי.
סוזוקי ממשיכה לרמוז על רענון קו הדגמים
צילום: מנהל
סוזוקי האסטלר – מיקרו-קרוסאובר
בנוסף, היצרנית תציג לראווה את ה-iV-4, שערך את הופעת הבכורה שלו בתערוכת פרנקפורט האחרונה. מדובר בקונספט לרכב פנאי שיתחרה בג'וק של ניסאן, עם תחילת ייצורו בעתיד הלא רחוק.
כמו כן, סוזוקי מוכרת ברחבי העולם לא רק בתחום המכוניות, אלא גם כיצרנית אופנועים מצליחה. היא מנצלת את במת התערוכה בטוקיו כדי להציג מיני-אופנוע חשמלי, תחת השם 'אקסטריגר' (Extrigger), מתוך כוונה למשוך רוכבים חדשים לתחום הדו-גלגלי. למרות המראה המצועצע והעובדה שמדובר באופנוע קטן מידות העושה שימוש במנוע חשמלי הדומה לזה שנמצא באופניים חשמליים, האקסטריגר בנוי משלדת אלומיניום ומצויד במזלג קדמי הפוך ובלמי דיסק מלפנים ומאחור. נשמע כמו יוזמה חיובית בהחלט למשיכת אנשים נוספים לעולם הרכיבה והאופנועים.