סמארט פורטו בדור הנוכחי
"יש כיום רוח של שינוי בעולם. אנחנו מרגישים שבניגוד לעבר יש לנו רוח גבית", אומר מרטין הולדר, ראש השיווק העולמי של המותג סמארט. "החברה המערבית דורשת את מה שסמארט תמיד אמרה, ושואלת האם צריך מכונית גדולה או כזו עם שני מושבים ואולי אפילו חשמלית. ולנו יש את הקטנה ביותר, אז אנחנו מרגישים מצוין ויש לנו גם את האפשרויות 'לתפור' אותה ללקוח כמו שאוהבים היום. הפורג'וי התצוגתית מסמנת את הדור הבא שיעלה לכביש בשנה הבאה. יש בה את פרטי העיצוב שישולבו בדו-מושבית ובארבע-מושבית החדשות, שיושקו פחות או יותר ביחד. האתגר יהיה לשמור בפורפור (for four) על נקודות החוזק שהיו לנו בפורטו (for two)".
מנהל השיווק של סמארט:
צילום: מנהל
סמארט פורג'וי
נכשלתם עם הפורפור בעבר, אז למה שהפעם זה יצליח?
"צריך להדגיש שלקוחות הפורפור מרוצים ממנה בגלל האיכויות לטווח ארוך, אבל הפעם זה ייעשה נכון יותר. בניגוד לעבר שני הדגמים יראו קרובים ואם תמקם אותם זו ליד זו תבין מייד שזו משפחה. עם כל הגנים האופייניים מתא הטרידון הבטיחותי ועד המנוע האחורי שנותן יתרונות מבחינת מרחב".

סמארט מאוד יקרה בישראל. האם ניתן לצפות לשינוי?
"המחירים יהיו יציבים בסך הכול ולא צפוי שינוי, אך נבדוק כל שוק לגופו. הארבע-מושבית תהיה יקרה כמובן מהדו-מושבית, אבל צריך לזכור שלבנות מכונית באורך של 2.7 מטר עם תקנות הבטיחות של ימינו זה מאמץ אדיר וגם לזה יש ערך. קצר לא אומר זול. הצלחנו לשמור על האורך וזה קשה מבעבר".

איזו מכונית תציגו קודם?
"הן יוצגו כמעט במקביל. הדו-מושבית תוצג תחילה ומייד אחר כך הארבע-מושבית".
מנהל השיווק של סמארט:
צילום: מנהל
המחליפות בדרך – סמארט פורפור ופורטו
האם סמארט תהיה רק עם הנעה אחורית?
"כרגע המנוע האחורי נותן לנו יתרונות רבים הן במרווח הפנים ביחס לגודל והן בכושר התמרון בעיר".

מבחר הדגמים יגדל כמו במיני?
"תמיד השוו אותנו למיני אבל זו לא הייתה המטרה שלנו. אם נסתכל על המוצרים שלנו אז ברור שחשוב שנעשה מכונית עם ארבעה מושבים כי לקוחות רבים רוצים זאת. אנחנו לא פוסלים שבעתיד נתרחב אבל לאט. היו לנו מכוניות תצוגה עם קרבה לפנאי כדי ללמוד את הנושא וקבלתו על ידי הקהל. זה מתאים למבחר שלנו אבל לא החלטנו סופית".
מנהל השיווק של סמארט:
צילום: מנהל
סמארט תייצר רכב פנאי קטן?
האם העבודה עם רנו הגבילה אתכם?
"חשוב להדגיש שלפני שהתחלנו לעבוד שאלנו את עצמנו מה חשוב לנו כדי לשמור על סמארט? מנוע אחורי, כלוב הטרידון, עיצוב ו"תקשור". לכן לא היו פשרות בנוגע ל-DNA שלנו. ברור שיש סינרגיה ושבשיתוף פעולה לוקח לפעמים יותר זמן להגיע להחלטות, אך ההבדלים בין המכונית מאוד גדולים".