סמארט פורג'וי (Fourjoy) קונספטתערוכת רכב היא לא תערוכת רכב, בטח שלא באירופה, בלי מכונית קונספט של סמארט. היצרנית הקטנה, שבמובנים רבים הגדירה מחדש את הגישה המוטורית לסביבה העירונית – גם אם איבדה מעט מיכולת ההשפעה – ממשיכה להציג את החזון שלה לעתיד. זוהי סמארט פורג'וי (Fourjoy – משחק מילים בין "בשביל הכיף" ו"כיף לארבעה"), ואין לה דלתות, שמשה אחורית או גג, המושבים לא נראים כמו מושבים ובכלל – אין בה הרבה שניתן להשליך ממנו על מכונית סדרתית. ובכל זאת, היא מרמזת על הקו העיצובי של דגמי החברה העתידיים, ועל מכונית בעלת ארבעה מושבים שתיחשף בשנה הבאה.

הפורג'וי מהווה המשך למכוניות קונספט קודמות של היצרנית – הפור-אס (for-us) והפור-סטארס (forstars) שהוצגו בדטרויט 2012 ובפריז באותה שנה בהתאמה. כמוהן, גם מכונית הקונספט החדשה היא למעשה תרגיל בעיצוב. לפי הדמיון לצמד מכוניות הקונספט שקדמו לה, ניתן כבר כעת להסיק מה יהיה הכיוון של דגמי סמארט העתידיים. עם נתוני מידות של 349.4 ס"מ לאורך, 197.8 ס"מ לרוחב ו-149.4 ס"מ לגובה – הצללית המוכרת וסרחי העודף הקצרים ימשיכו לאפיין את המכוניות, לצד פנסים רבועים בשילוב נורות LED. כל השאר, ובדגש על עיטורי הכרום הרבים והחישוקים המגודלים – כנראה וייעלמו עת יגיעו המכוניות לפס הייצור.
בשביל הכיף, אבל לא רק: סמארט פורג'וי
צילום: מנהל

תא הנוסעים של הפורג'וי קונספט מציג גם הוא יותר תרגילים בעיצוב מאשר חזון לעתיד. המושבים מפוסלים בטעם אך נראה שאינם פרקטיים (כלומר, נוחים) והתא כולו מרהיב מדי מכדי להיות אמיתי. על הצד ההגיוני, מציעה המכונית חיבור לשני מכשירי סמארטפון – מלפנים ומאחור, המיועדים לשיפור הקישוריות ואמצעי הבידור לנוסעים.

את מכונית הקונספט מניע, כפי שכבר התרגלנו מסמארט, מנוע חשמלי. זה מציע הספק של 55 קילוואט (74 כ"ס) ומשודך לסוללת ליתיום-יון בעלת הספק של 17.6 קילוואט-שעה. זו מאפשרת טעינה מלאה בכ-7 שעות משקע רגיל, שיכולה להתקצר לפחות משעה באמצעות שקע טעינה מהירה.
לסיום, מציעה המכונית גם תוסף ייחודי, למקרה שנגמר לכם החשמל (או סתם, בשביל הכיף) – צמד גלגשות (סקייטבורד, כן?) חשמליות שנועדו לאפשר כיסוי של מרחקים קצרים בתוך העיר.

סמארט תציג את הפורג'וי בתערוכת פרנקפורט, שתפתח שעריה לעיתונאים מחר (יום ג'). כפי שכבר הבנתם, זהו לא ממש סימן לבאות, למעט אלמנטים עיצוביים קלים ופרופורציות כלליות.