שברולט סברבן
בתחילת החודש, סיפרנו לכם על מתיחת הפנים שעבר שברולט סברבן בארה"ב. כעת, במד"א מספרים בגאווה שהרכב צורף אל שורת רכבי ההצלה המשרתים את הארגון. למי שתהה, מדובר בדגם שלפני מתיחת הפנים וזה בסדר – הוא אמור להציל את הנוסעים, לא לפנק אותם. במד"א היו זקוקים לאמבולנס שיוכל להרחיק מעבר לאספלט במידת הצורך (חילוץ מטיילים לדוגמה) ושיוכל לשאת על גבו את מלוא הציוד של אמבולנס רגיל מן השורה. השברולט הגדול נבחר משום שהוא יכול לשאת משקל רב (הוא בעל שלדת סולם קשוחה) וגדול מספיק כדי להכניס אליו אלונקה. למרות הממדים הנכבדים של הרכב, נדרשו התאמות כדי שיוכלו להכניס את כל הציוד – הגג הוגבה והורכבה רצפה כפולה, תחתיה מאחסנים את הציוד הרפואי הרב. את הסברבן יכולים לתפעל צוות של שני פרמדיקים והוא יכול לשאת אדם אחד שוכב באלונקה (בנוסף לאלו, יש לו מקום לשני נוסעים בישיבה). אל שורות הארגון הצטרפו בתקופה האחרונה שישה רכבים דומים.
צילום: מערכת אוטו, דוברות מד"א
למרות שהוא קטן מאמבולנס רגיל, הסברבן נושא ציוד הצלה מלא
מלבד הסברבנים, השיק הארגון גם את משאית החפ"ק החדשה שלו. המשאית הורכבה על בסיס שלדת דאף מסדרת CF, אורכה כ-12 מטרים ומשקלה עומד על 32 טון. תפקידה של המשאית, לשמש מרכז תקשורת ומפקדה ניידת במקרה של אירוע רב נפגעים (כמו רעידת אדמה למשל). למפעילי המשאית יש אפשרות לתקשר בשלושה ערוצי תקשורת (טלפון קווי, סלולרי או תקשורת לוויינית) והם יכולים להתממשק עם שאר גופי ההצלה והחירום הפועלים בארץ. מלבד ציוד תקשורת מלא, נושאת המשאית גנרטור (ו-1,500 ליטר סולר...) שמאפשר לה לפעול 72 שעות מבלי להתחבר לרשת החשמל.