מסדרה 3 קופה (למעלה) לסדרה 4
"כשהתחלנו לפתח את המכונית, עבדנו בעצם על סדרה 3 קופה", מספר מרטין שוויינהובר, האחראי על פרויקט סדרה 4 החדשה של ב.מ.וו. "בתהליך היו המון שינויים לעומת הסדאן ולעומת הדגם הקודם, הן בהופעה והן בניהוג. אז החלטנו, די בהתחלה, שהיא צריכה להיות סדרה 4. זו גם החלטה אסטרטגית שמתאימה לרעיון שיש ב-5 וב-6 וכמובן שגם מערך השיווק מעורב במהלך כזה. אנחנו ראינו שזה אפשרי בזכות הקורה האחורית השטוחה ותוספת הרוחב, ומערך השיווק חשב שנכון להפריד את הקופה מהסדאן".

האם מהלך כזה יגדיל את המכירות?
"המכירות יהיו די דומות. המטרה היא תמיד למכור יותר, אבל זה פלח שמונחה על ידי ההצעות שיש באותו רגע בשוק. כשיש בו מכוניות מושכות יותר, לקוחות ילכו לשם. כאן הלקוח לא קונה רק בגלל השם".
איך ב.מ.וו סדרה 3 הפכה לסדרה 4 (וידאו)
צילום: מנהל

מה השינוי המרכזי לעומת הדגם היוצא?
"לטעמי, העובדה שאנחנו נמוכים יותר ורחבים יותר באופן משמעותי. בסיס הגלגלים ארוך משמעותית אבל האורך הכללי רק במעט, כלומר סרחי העודף קצרים יותר וזה נותן מראה שונה מאוד. היה לנו רצון ליצור מכונית עם מראה ספורטיבי. ב.מ.וו סדרה 3 קופה הנוכחית (או היוצאת – ע.ס) נאה, אבל לא מספיק בולטת. אם תסתכל על הסדרה 4 מאחור תראה שהיא פשוט מושלמת. היא נראית מאוד ספורטיבית מהזווית הזו, וזאת מאחר ומההתחלה החלטנו להרחיב ולשנות הרבה.
לעומת הסדאן, החלטנו מתחילת הדרך על מפסק סרנים רחב יותר כדי לבדל אותה. זו הרבה עבודה למכונית כזו. חיזקנו את המרכב מלפנים ומאחור כדי שהמכונית תהיה יותר קשיחה ומדויקת. היו לנו שתי מטרות עיקריות – מראה והתנהגות ספורטיבית".

מי היו אמות המידה שלכם במהלך הפיתוח?
"בין המתחרות זו בעיקר אודי A5, אבל בדקנו גם את ה-E קלאס וה-C קופה של מרצדס. אבל הן שונות: ל-C יש דלתות עם מסגרת לשמשה, ול-E אין קורה מרכזית, קצת כמו קבריו. אודי זו המתחרה העיקרית, אבל אמת המידה החשובה שלנו הייתה הסדרה 3 קופה הקודמת, שהובילה את הפלח".

מדוע לא חשפתם את ה-M4, אפילו בגרסת התצוגה, בפרנקפורט?
"ה-M4 אינה חלק מהפרויקט הזה אלא פיתוח נפרד של חטיבת M. כמו תמיד. אנחנו רצינו שה-4 תקבל כאן את תשומת הלב".

מה יהיו השווקים הגדולים למכונית הזו?
"ארצות הברית כמובן היא השוק הגדול ביותר, אבל גם בריטניה וגרמניה אוהבות אותן".