קיה נירו קונספט
לפני כחודש סיפרנו לכם על כוונותיה של קיה לחשוף רכב פנאי קטן בתערוכת פרנקפורט – וכעת מגיעה הצגתו הרשמית תחת השם 'נירו' (Niro), ועמה פרטים נוספים על רכב הקונספט החדש.
 
 
הנירו מצביע על כניסה אפשרית של היצרנית הדרום-קוריאנית לתחום שהביקוש אליו רק הולך וגודל. הוא עושה שימוש בפלטפורמה חדשה שתופיע, ככל הנראה, בדגמים עתידיים של החברה מקבוצה B (סופרמיני). האורך הכללי עומד על 418.5 ס"מ, הרוחב על 185 ס"מ והגובה נעצר לאחר 155.8 ס"מ. בסיס הגלגלים נמתח על פני 259 ס"מ מכובדים לקטגוריה, ובכלל הממדים החיצוניים מעט גדולים בהשוואה לאלה של מייסד הז'אנר, ניסאן ג'וק (למעט ממד הגובה).
 
שטח עירוני: קיה נירו נחשף רשמית (וידאו)
צילום: מנהל 
 
למרות שמדובר בכניסה לפלח של רכבי פנאי קטנים ורכים, בקיה ניסו להעניק לנירו מראה כוחני וחסון, גם אם הייעוד הוא אורבאני בעיקרו. לכך תורמים בין היתר, מרכב שחור מבריק עם גג בצבע כסף-מתכתי, נגיעות שונות בצהוב זרחני, פתחי אוורור א-סימטריים בחזית, פנסי ערפל מסוג LED, ווי גרירה מגודלים וחישוקים בקוטר 20 אינץ' (בחתך 225/40).
 
כניסת ארבעת יושבי הרכב מתאפשרת בזכות שתי דלתות "פרפר", המתרוממות כלפי מעלה והצידה. מבפנים, ימצאו הנהג והנוסעים לוח מחוונים דיגיטלי עם מצבי נהיגה משתנים, ובנוסף צג מידע גדול למדי במרכז הקונסולה. עוד אלמנט עיצובי מעניין, הוא שתי זרועות המחברות בין תעלת הקונסולה המרכזית לאמצע הדשבורד. במבט ראשון, ניתן לחשוב שמדובר רק במוטות חיזוק, אך התבוננות נוספת מגלה שיש להם תפקידים פונקציונליים נוספים – המוט השמאלי משלב בתוכו את בורר ההילוכים ושליטה על מערכת ה'עצור-והתנע', בעוד שהימני מכיל פקדי שליטה על מערכת השמע. נראה מעניין, גם אם נוחות התפעול של הסידור החדשני מוטלת בספק.
 
שטח עירוני: קיה נירו נחשף רשמית (וידאו)
צילום: מנהל 
 
מתחת למכסה המנוע מסתתרת יחידת כוח מוגדשת בנפח 1.6 ליטר, לה 160 כ"ס. היא מניעה את הגלגלים הקדמיים, בשידוך לתיבה רובוטית כפולת-מצמדים, בעלת 7 יחסי העברה. מנוע חשמלי המפיק 45 כ"ס, מניע את הגלגלים האחוריים בעת הצורך (כלומר, בתנאי אחיזה ירודים).
 
קיה נירו אינו צפוי להגיע לייצור בעתיד הקרוב, אך הוא כן בא לבחון את תגובות הקהל ורמת הביקוש לדגם מסוג זה, במידה והיצרנית הקוריאנית תבחר להיכנס לפלח השוק המדובר. סביר להניח שקיה לא תוכל להתעלם עוד זמן רב מסגמנט רכבי הפנאי הקטנים, כך שהגיוני לצפות למתחרה מטעמה לניסאן ג'וק ודומיו, אשר ישאב השראה כלשהי מהנירו התצוגתי.