פרארי 458 Speciale
פרארי 458 איטליה נחשבת תקופה ארוכה לאחת ממכוניות הספורט הטובות בנמצא. היצרנית ממאראנלו נוטה להסכים עם ההנחה הזו (כאשר היא מאמינה שהטובות מה-458 הן מתחרות מבית כמובן), אך זה לא מנע ממנה להציג גרסה חמה-עוד-יותר ל-458 איטליה המוכרת. הגרסה החדשה נקראת בפשטות פרארי 458 ספצ'יאלה (Speciale – מיוחדת באיטלקית) ומציגה כמה עדכונים קלים אך משמעותיים.
מבחינה חיצונית, מהנדסי פרארי ערכו שינויים (בתיאום עם מחלקת העיצוב כמובן) שמטרתם לשפר את התכונות האווירודינאמיות של המכונית. הפגוש הקדמי, מכסה המנוע, חצאיות הצד, הפגוש האחורי, מסיטי הרוח מלפנים ומאחור – כולם הונדסו מחדש כך שיאפשרו זרימה יעילה יותר של אוויר סביב המכונית במהירות גבוהה. כמו כן דאגו המהנדסים להפחית ממשקל ה-458 כך שבגרסה זו כף המאזניים נעמדת על 1,290 ק"ג – כ-90 ק"ג פחות מהגרסה ה'רגילה'. ניתן לייחס חלק מהפחתת המשקל לוויתור על פרטי "מותרות" כמו שטיחים ותא הכפפות או לתכנון מחדש של הקונסולה המרכזית, אך מעבר לכך פרארי לא פירטה.
פרארי 458 Speciale: עוד כוח, פחות משקל
צילום: יצרן
לב המכונה (המנוע) נותר דומה (V8 אטמוספרי בנפח 4.5 ליטר) אך ההספק עלה וכעת הוא מפיק 605 כ"ס ב-9,000 סל"ד, זאת לעומת "רק" 570 כ"ס בגרסה הבסיסית – פרארי מתגאה בכך שתפוקת המנוע עומדת על כ-135 כ"ס לליטר – יותר מכל פרארי אטמוספרית לפניה. לצערנו, פרארי מקמצת בפרטים ולא מספרת אילו שינויים נערכו במנוע. בזכות הפחתת המשקל והעלאת ההספק זמן התאוצה ל-100 קמ"ש התקצר ועומד על 3 שניות (3.4 שניות בעבר) ו-200 קמ"ש יושגו בתוך 9.1 שניות. עוד מספרת פרארי כי היא תכננה מחדש את מערכות העזר האלקטרוניות של המכונית, כך שה-Speciale תהיה קלה יותר לשליטה בקצה גבול היכולת שלה (ושלך).
פרארי 458 Speciale תוצג רשמית בחודש הבא במסגרת תערוכת הרכב בפרנקפורט.