מיני וויז'ן (Vision) קונספט
העיצוב של מיני, על שלל הדגמים שנגזרו ממנו במרוצת השנים, נמצא איתנו כבר למעלה מעשור – עם שינויים מינוריים למדי. במחלקת העיצוב של היצרנית יודעים זאת, והם לא נחים על זרי הדפנה. באירוע של מיני בנושא עיצוב שהתקיים במינכן הם הציגו את הוויז'ן קונספט (Vision) – תצוגת תכלית של רעיונות, וכנראה שגם רמז עבה לעתיד דגמי החברה. ולפני שאתם רצים לקנות כרטיסים לתערוכת הרכב הקרובה לפרנקפורט-כם, נאמר שאת הרעיונות שלהם מעדיפים המעצבים להשאיר על הנייר, בדמות הולוגרמה תלת-ממדית (או בשבילכם – בתמונות אילוסטרציה בלבד).

אם להתחיל מהסוף, ניתן לקבוע כי לא מתוכננת מהפכה עיצובית אצל מיני בקרוב. החרטום המוכר עתיד להישאר וכך גם צורתה הכללית של המכונית. הוויז'ן מתאפיינת במראה קומפקטי (מיני לא מציינת נתוני מידות) עם 3 דלתות, ויכול להיות שמדובר באבולוציה של מכונית הקונספט הקטנה שהציגה היצרנית לפני כשנתיים וחצי, הרוקטמן (Rocketman).
מיני וויז'ן: קונספט עם חזון
צילום: מנהל

את המהפכה האמיתית חוזים מעצביה של מיני לתא הנוסעים. זה מתאפיין בקונסולה מרכזית צרה יחסית, כשחלק מהמתגים והפריטים האחרים (מחזיקי כוסות, למשל) "צפים" עליה. בין מרכיבי החזון, תמצאו למשל רעיון של קונסולה מודולרית שניתן לחבר אליה תוספים שונים – כמו למשל מחזיק למכשיר הסמארטפון. מאחורי המסך המרכזי הלא-ברור-בעגלגלותו עומד, איך לא, רעיון עיצובי גרידא – העוסק בצבעי התאורה המשתנים בהתאם למצב הנהיגה ולמצב הרוח של הנוסעים במכונית.

למעצבים של מיני אתגר לא פשוט. מצד אחד, הם חייבים להשתמש במוטיבים המוכרים של העיצוב המקורי ומצד שני להתקדם לעבר העתיד. בדור הנוכחי, עושה רושם שהם עומדים במשימה הזו באופן מוצלח, וכל שנותר לראות זה האם יצליחו לבסס את העתיד על העבר בצורה מוצלחת גם בפעם הבאה.