ניקו רוזברג, המנצח הגדול
ניקו רוזברג, נהגה של מרצדס, חגג ניצחון היסטורי בגרנד פרי של מונאקו, 30 שנים אחרי שעשה זאת אביו קקה. נצחונו של רוזברג הושג בתום מרוץ ארוך, דרמטי ומרובה תאונות. פעמיים במהלך המרוץ יצאה המכונית הקוצבת והאירוע אף הופסק למשך כחצי שעה בשל תאונה קשה בין פסטור מלדונדו (וויליאמס) למקס צ'ילטון (מארוסיה). ובין כל ההזנקות מחדש, לא עורערה לרגע שליטתו של רוזברג, שניהל מירוץ מושלם מהזינוק לסיום.

רוזברג היה המהיר בהקפות הדירוג (פעם שלישית ברציפות) כשאחריו חברו לקבוצה לואיס המליטון וצמד נהגי הרד בול, סבטסיאן פטל ומארק וובר. ואולם למרות שבמונטה קרלו קשה לעקוף, כולם תהו איך תיראה מרצדס במהלך המרוץ. זאת כיוון שבאירועים האחרונים היא הייתה מהירה במקצי הדירוג אך איטית בתנאי מרוץ. אבל על מסלול הרחובות המאוד מיוחד של מונאקו הצליחו המכוניות של מרצדס לשמור על קצב. למעשה, המילטון איבד את מקומו לשתי מכוניות הרד בול רק בגלל תזמון בעייתי בכניסה לרחבת הטיפולים. מכאן ואילך הוא רדף ללא הועיל אחרי המכונית של וובר, שסיים שלישי.
פורמולה 1, מונאקו: רוזברג מנצח בדרמה שבמירוץ הרחובות
צילום: מנהל

מאחור ראינו דרמות מעניינות כמו תאונה של פיליפה מאסה בפרארי שפתח מאחור (בגלל תאונה דומה באימונים), או המפגש בין סרג'יו פרז (מקלארן) לקימי רייקונן (לוטוס). זה גרם לתקר אצל הנהג הפיני, ירידה מהמקום החמישי ל-13 ופגיעה קשה במאבק האליפות שלו. פרז פרש לבסוף והוריש את מקומו לאדריאן סוטיל בפורס אינדיה במרוץ מצוין. שישי סיים ג'נסון באטון במרוץ טוב לעומת אלונסו המאוכזב שסיים שביעי לפני ז'אן אריק ורן בטורו רוסו, פול דירסטה (פורס אינדיה) וקימי רייקונן.
הניצחון של רוזברג היה מרגש ומסמן כנראה עוד שיפור במרצדס, אבל המקום השני של פטל לצד תוצאות רעות לאלונסו ורייקונן היו בוודאי בשורה טובה לאלוף העולם.

גרנד פרי מונאקו
1. ניקו רוזברג – מרצדס
2. סבסטיאן פטל – רד בול
3. מארק וובר – רד בול
4. לואיס המילטון – מרצדס
5. אדריאן סוטיל – פורס אינדיה
6. ג'נסון באטון – מקלארן
7. פרננדו אלונסו – פרארי
8. ז'אן אריק וורן – טורו רוסו
9. פול דירסטה – פורס אינדיה
10. קימי רייקונן – לוטוס

אליפות העולם לנהגים
1. סבסטיאן פטל –107 נקודות
2. קימי רייקונן – 86 נק'
3. פרננדו אלונסו – 78 נק'
4. לואיס המילטון – 62 נק'
5. מארק וובר – 57 נק'

אליפות העולם לקבוצות
1. רד בול – 164 נקודות
2. פרארי – 123 נק'
3. לוטוס – 112 נק'
4. מרצדס -109 נק'
5. פורס אינדיה- 44 נק'