יבואנית קבוצת פולקסווגן לישראל, חברת צ'מפיון מוטורס, מגיבה לגל הספקות וחוסר הוודאות שהשתרר בשוק הרכב עקב דברי שר התחבורה ישראל כץ בנוגע להורדת מחירי כלי הרכב ב-20%. בהודעה לעיתונות שפרסמה היום (יום ב'), מתחייבת היבואנית שאם ירד מחיר המחירון של מכונית חדשה של סקודה או פולקסווגן אחרי שנרכשה, היא תחזיר את ההפרש במחיר ללקוח. התנאי תקף עד חודש ספטמבר (לא כולל מבצעי מכירות).

יבואניות מסוימות מדווחות כי מאז ההכרזה של שר התחבורה על ירידת המחירים המשמעותית הצפויה בשוק, נוצרה אי-ודאות אצל הלקוחות ורבים מתלבטים או דוחים את ביצוע את הזמנת הרכב החדש בו הם מעוניינים. בצ'מפיון החליטו להתגבר על המחסום הזה עם ההכרזה ומעניין יהיה לראות האם יבואניות אחרות ילכו אחריהם.

אגב, להערכת צ'מפיון ויבואניות רכב אחרות, בעקבות השינויים הצפויים במיסוי הירוק והמע"מ בתקופה הקרובה מחיר המכוניות החדשות דווקא עלולים לעלות.

במקביל מודיעה סקודה על ימי מכירות מיוחדים שיערכו בין התאריכים 10-8 במאי בכל סניפי הרשת. במסגרת המבצע תוצע למשל האוקטביה בגרסת 1.2 ליטר TSI החל מ-124,000 שקלים (הנחה של 10,000 שקלים) ופאביה 1.2 ליטר TSI תימכר ב-100,000 שקלים (הנחה של 6,000 שקלים).