פולקסווגן קרוס-בלו קונספט, תערוכת שנחאי
הדור השני של פולקסווגן טוארג אמנם רק בן שלוש, אבל זה לא אומר שהיצרנית הגרמנית לא חושבת על העתיד. כעת היא מנצלת את תערוכת שנחאי המתקיימת בימים אלו להצגת קונספט של רכב פנאי שנקרא קרוס-בלו (CrossBlue). ולמרות הגדרתו כרכב תצוגה בלבד, אין כאן אי-אלו מאפיינים עתידניים מהסוג שלעולם לא ישרוד את הדרך לפס הייצור. הקרוס-בלו הוא רכב שלם, כמעט מוכן לייצור, עם מראה שמצביע על שפת העיצוב העתידית של פולקסווגן, עיצוב תא נוסעים נאה וריאלי, וגם הנעת כלאיים.

שפת העיצוב החדשה המוצגת בקרוס-בלו בולטת, בראש ובראשונה, בצללית הנמוכה והרחבה. זו באה לידי ביטוי גם במידות הרכב, שעומדת על 201.5 ס"מ לרוחב (כ-7 ס"מ יותר מהטוארג) ורק 186 ס"מ לגובה (3 ס"מ פחות מהטוארג). הקרוס-בלו מבוסס על פלטפורמת ה-MQB של פולקסווגן ובסיס הגלגלים שלו ארוך למדי – 298 ס"מ – מה שמוסיף לצללית הספורטיבית. עם אורך כולל של 489 ס"מ, הקרוס-בלו ארוך בכמעט 10 ס"מ מהטוארג. את הקווים העיצוביים השונים, שממשיכים בסופו של יום לשמור על המראה ה"פולקסווגני", משלימים עיטורי כרום ופנסי LED ליום.

מתחת למכסה המנוע נמצאת מערכת הנעת כלאיים עם מנוע TSI משושה צילינדרים בנפח 3.6 ליטר אשר אליו משודכים שני מנועים חשמליים – מלפנים ומאחור. ביחד מספקת המערכת 415 כ"ס ומסוגלת לייצר מומנט של 71.4 קג"מ. המשמעות – ביצועים זריזים עם תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.9 שניות ומהירות מירבית של 236 קמ"ש. זאת לצד צריכת דלק משולבת של 33.3 ק"מ לליטר ואפשרות לנסיעה בכוח החשמל בלבד למרחק של עד ל-33 ק"מ. ניתן לחבר את הרכב לשקע החשמל או לתת למנוע הבנזין לטעון את הסוללות.
פולקסווגן קרוס-בלו קונספט: תרגיל בחיזוי
צילום: מנהל
גם תא הנוסעים, כפי שכבר אמרנו, נראה שלם ובשל. את מקומו של לוח המחוונים תופס מסך בגודל 12.3 אינץ', כמקובל אצל רבים כיום בתעשייה. הקונסולה המרכזית מכילה מסך נוסף, 10.1 אינץ' גודלו, המהווה את מרכז השליטה. שאר הקונסולה מהווה תרגיל בארגונומיה, עם מערכת בקרת אקלים מפוצלת, כפתור P המופרד מהתיבה ועוד. עם המידות הגדולות מגיע גם המרווח, כך פולקסווגן, כולל תא מטען שנפחו 537 ליטר (מעט קטן יותר מזה שבטוארג). עם קיפול המושבים, צומח הנפח ל-1,101 ליטר.

הקרוס-בלו, למי מכם שלא זוכר, הוא ככל הנראה גלגול נוסף של הקרוס-קופה – קונספט של רכב פנאי שהציגה פולקסווגן בסוף 2011 ולאחר מכן בז'נבה בשנה שעברה. כבר אז היה נדמה שמדובר ברעיון מבושל היטב שנמצא על סף הייצור. האם מדובר בתבשיל הסופי? רק הזמן יגיד.