שברולט טראקסירון גורטלר סמנכ"ל השיווק של UMI צופה שהמכירות בשוק הרכב הישראלי ימשיכו לרדת גם בשנת 2013. גורטלר, שדיבר על כך בהשקת המבחר החדש של שברולט, מעריך שהירידה תהיה של 5% לעומת 2012 ושכ-195,000 מכוניות חדשות ימכרו עד סוף השנה.

כלי הרכב הנמכרים ביותר ב-2012 (חלק א')
כלי הרכב הנמכרים ביותר ב-2012 (חלק ב')

הסיבות הכלליות לפי גורטלר הן המיתון, הגזירות הכלכליות עם ציפייה לעליית מחיר נוספת כתוצאה מהשינוי במיסוי הירוק וגם העלאות מחירים של היבואניות עצמן בתחילת השנה. גורטלר מאמין שהשחקנים העיקריים בשוק גם יתנהלו בצורה יותר רציונאלית מאשר בשנה שעברה בגלל מלאים ריאליים יותר.
גורטלר מאמין שב-2013 השוק ימשיך לנוע לכיוון הזול יותר ושצפויה התפתחות מהותית של קטגורית מכוניות משפחתיות זולות "תלויות מצב כלכלי" להגדרתו. "אנחנו גם מצפים להתייצבות בביקוש לרכב משומש" מסביר גורטלר.
השוק ירד ושברולט ישראל תעלה
צילום: מנהל
משפחת הקרוז

שברולט תעלה
בסיכום שנת 2012, מכירות שברולט ירדו ב-43%, אבל גורטלר אופטימי בנוגע לחלקה של שברולט בשוק הישראלי השנה בשל שדרוג סל המוצרים והתמחור החדש. "כמעט כל השוק העלה את מחירי המכוניות ואנחנו החלטנו ללכת בכיוון ההפוך בין היתר בגלל השיפור בדירוג הירוק של הדגמים המחודשים". גורלטלר מכוון למה שבשברולט מכנים "חבילת CO2". מדובר במנגנון חשמלי מחודש להיגוי ועדכונים לניהול חטיבת הכוח אשר שיפרו את צריכת הדלק (ב-10%) כמו גם רמת הזיהום. בנוסף, הסוניק זכתה לתיבת הילוכים חדשה ואילו התיבה בקרוז לעדכון שקיצור יחסי העברה בהילוכים הראשונים. התוצאה היא שיפור דרוגה של הסוניק בנוסחת המס הירוק מ-7 ל-4, דבר שסייע להוזלת המחיר ב-4,000 שקלים כשהקרוז ירדה זוג שלבים ל-6 והוזלה ב-2,000 שקלים. "שברולט", כך מבטיח גורטלר "חוזרת לעיניים".

שנת שדרוג בשברולט
UMI אמנם הציגה את החידושים שלה בתחום העממי (ספארק, סוניק וקרוז), אבל מבחינת המותג זו רק ההתחלה. כפי שסיפרנו לכם, כבר בימים הקרובים יחל שיווק גרסאות החמש דלתות והסטיישן לקרוז (האחרונה תוצע רק עם מנוע בנפח 1.8 ליטר כי אין גרסת 1.6 ליטר אוטומטית). במקביל יחל שיווק הטראוורס המחודש שזכה לפנים חדשות, עדכוני פנים ומערך המיי-לינק (מולטימדיה) ותוך זמן קצר יחל שיווק המאליבו החדשה. בהמשך צפויה לנחות כאן קאפטיבה מעודכנת ובשברולט גם זוממים על גרסת RS ספורטיבית לסוניק.
השוק ירד ושברולט ישראל תעלה
צילום: מנהל
שברולט סוניק RS
יחד עם זאת נראה שהחדשה החשובה ל-2013 תהיה נחיתת הטראקס (Trax) בגרסת 1.4 טורבו אוטומטית. לכל הנוגעים בדבר ברור שרכב הפנאי הקטן יכול לזכות בארץ להצלחה גדולה למדי.
לקראת סוף השנה אמורה לנחות כאן האימפלה החדשה והגדולה שתתמקם בין המאליבו החדשה לביואיק לה קרוס היקרה יותר.