סיאט לאון SC
לאחר שנחשפה סיאט לאון החדשה בקיץ האחרון, מצטרפת להיצע גרסת ה-SC בעלת 3 דלתות. בדומה לדגמים אירופאים כמו רנו מגאן קופה או אופל אסטרה GTC, גם סיאט דואגת לבדל עיצובית את גרסת ה-3 דלתות של המשפחתית הקומפקטית שלה. מעבר לדלתות ארוכות יותר, מעצבי סיאט יצרו קו גג המשתפל אחורה מוקדם יותר ושמשה אחורית בעלת זווית נמוכה יותר מגרסת 5 הדלתות על-מנת לחזק את הדימוי הספורטיבי של ה-SC. למרות ההתבססות על פלטפורמת ה-MQB (אותה חולקות גם הגולף וה-A3) המימדים אינם זהים – בסיס הגלגלים קוצר ב-3.5 ס"מ לכדי 261.5 ס"מ והאורך קוצר ב-3 ס"מ ועומד על 423 ס"מ. בניגוד לשינוי במימדים, נפח תא המטען נותר זהה עם 380 ליטר. השינויים לעיצוב החיצוני לא זלגו פנימה ותא הנוסעים זהה בשתי הגרסאות. זה אומר שמערכת המולטימדיה תכלול מסך מגע של 5-5.8 אינץ' (תלוי גרסה) ואותו לוח מחוונים "דמוי תא טייס" (לפי הגדרת סיאט) שיקבל את פני הנהג.

ה-SC תשווק בשלוש רמות אבזור: רפרנס, סטייל ו-FR הספורטיבית יותר, בדיוק כמו במחומשת הדלתות. גרסת ה-FR הספורטיבית תצויד גם במערכת לשינוי אופי ההגה, תגובת דוושת הגז ורעש המנוע. גם היצע המנועים זהה ויכלול מגוון רב של מנועי בנזין ודיזל שלכולם הזרקה ישירה ומגדשי טורבו. באגף הדיזל ניתן לבחור בין מנוע 1.6 ליטר עם הספק של 105 כ"ס או מנוע 2.0 ליטר שמציע 150 כ"ס, כשבעתיד יצטרפו גרסת 90 כ"ס למנוע הקטן וגרסת 184 כ"ס למנוע הגדול יותר.
סיאט לאון SC: שלוש דלתות ללאון
צילום: מנהל

אגף הבנזין, היותר חשוב לנו, מציע את אותם מנועים מוכרים של קונצרן פולקסווגן – החל במנוע ה-1.2 ליטר עם הספק של 86-105 כ"ס, מעליו מנוע ה-1.4 ליטר המפיק 122-140 כ"ס ובעתיד יצטרף מנוע 1.8 ליטר בעל 180 כ"ס שיהיה הגרסה החזקה ביותר עד השקת גרסאות הקופרה למיניהן. כל המנועים, עד הספק של 150 כ"ס, יצוידו בקורת מתח מאחור כאשר הגרסאות האחרות יקבלו את המתלה הרב חיבורי, בדיוק כמו באודי A3 ובפולקסווגן גולף.

סיאט תחשוף את הלאון SC בתערוכת ז'נבה, שתתקיים בתחילת חודש מרץ, כאשר השיווק יחל בחודשים הקרובים גם כן – והלאון SC צפויה להיע ארצה עוד השנה, קצת אחרי שגרסת 5 הדלתות תנחת כאן.