קורוס 3 סדאן
הפרי הראשון שמניב שיתוף הפעולה של החברה לישראל עם חברת צ'רי הסינית כבר כמעט בשל לחלוטין. מה שקורוס צריכה עכשיו זה לקוות שהאירופאים ינגסו בפרי בעקבות הטעימה שיקבלו המבקרים בתערוכת ז'נבה. היצרנית החדשה תנסה להיכנס ממש לאמצע הקלחת של התעשייה – לפלח השוק הכי עמוס והכי פופולרי – המשפחתית הקומפקטית.

בשביל לפגוע בדיוק באמצע של מה שכולם מחפשים, המכונית הראשונה של החברה אפילו משנה את שמה ונקראת מעתה קורוס 3, על אף שטרחה בעבר להסביר את מהות השם הקודם שנבחר, GQ3 (שאגב נעלם גם מפרסומים קודמים של החברה). בכך ניתן לקבוע שאין בכוונתה של קורוס לחדור לתודעה העולמית בזכות ייחוד ומקוריות, אלא עם מוצר שלם, ובתקווה גם איכותי, שינסה לזכות ליחס שווה בין מתחריו. הנוסחה המוצהרת – מכונית שקולעת לטעם הסיני ומציגה סטנדרטים אירופאיים (בבטיחות, למשל), כאשר כושר הייצור הסיני צפוי להניב תג מחיר אטרקטיבי ביבשת הישנה.
מנסה להרשים: קורוס 3
צילום: מנהל

ה-3 מציגה נתוני מידות מכובדים שנמצאים בצד הגבוה של הממוצע. האורך הכולל שלה עומד על 461.5 ס"מ, רוחבה 183.9 ס"מ וגובהה 144.5 ס"מ. בסיס הגלגלים הוא 269 ס"מ ועם נפח תא מטען של 450 ליטר ניתן להניח שחלק ניכר מהסנטימטרים שוכן במרווח הפנימי – בדיוק כמו שהסינים אוהבים.

את הנתונים הקלאסיים משלים מנוע 1.6 ליטר שיגיע גם בגרסה מוגדשת. מנוע הקורוס פותח בשיתוף עם חברת AVL האוסטרית שמתמחה בייעוץ וסיוע בפיתוח טכנולוגיות מוטוריות. בגרסת הבסיס הוא יציע הספק של 126 כ"ס ו-15.8 קג"מ ב-3,900 סל"ד. בגרסה המוגדשת יעמוד ההספק על 156 כ"ס ו-21.4 קג"מ ב-2,500 סל"ד. זו צפויה להניב נתון תאוצה של פחות מ-10 שניות ל-100 קמ"ש. שני המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית עם אפשרות לתיבה דו-מצמדית בעלת 6 הילוכים גם כן. בהודעה לעיתונות גם נכתב שקורוס יחד עם AVL עמלים על פיתוח שני מנועי בנזין שיוצעו בהמשך: 1.2 ליטר משולש צילינדרים ומוגדש שיספק 130 כ"ס וכן מנוע 1.6 ליטר מוגדש גם כן שיספק 160 כ"ס. מכאן אפשר להסיק שמנוע ה-1.6 ליטר שיוצג ברכב בתחילת הדרך, הינו מוצר מדף שנרכש מיצרנית רכב כלשהי. על פי ההספקים עושה רושם שמדובר במנוע שפותח ע"י ב.מ.וו וקונצרן פיג'ו-סיטרואן.
מנסה להרשים: קורוס 3
צילום: מנהל

לצד ההצגה בתערוכת ז'נבה בעוד כשבועיים מספקת קורוס גם חשיפה ראשונה של גרסה נוספת של ה-3. היא נקראת קורוס 3 אסטייט (Estate) קונספט וזה גם בדיוק מה שהיא – הצצה ראשונה לגרסת הסטיישן של ה-3. היא תציג את אותו קו העיצוב הסולידי וכמובן יכולת משופרת לנשיאת מטען. קורוס מאמינה, כך נדמה, שזהו אחד מכרטיסי הכניסה שלה לשוק האירופאי, שם תצורת הסטיישן הייתה ונשארה פופולרית במיוחד.