דגמי קורוס
וולקר סטיינוואסר (Steinwascher), סגן יושב הראש של המיזם המשותף בין צ'רי הסינית לחי"ל הישראלית, מאמין שקורוס עושה היסטוריה בסין. לפחות כך הוא הציג זאת במפגש העיתונאים שנערך בביקורו בארץ. לטענתו בניגוד לשיתופי פעולה הרגילים בסין בין חברות הרכב הגדולות לגופים מקומיים, החברה המשותפת שהקימה חי"ל הישראלית עם צ'רי באמת מביאה לסינים ידע בתכנון וייצור רכב. לדבריו, קורוס גם שונה מחברות סיניות רגילות ש"מייצרות כלי רכב באיכות נמוכה אשר לרוב מתבסס על פיתוח של גופים אחרים והעתקות." עוד הוא מוסיף כי קורוס יצרה סוג חדש של חברת רכב בסין שבאם יצליח יביא לשינוי גדול בשוק הסיני.

סטיינוואסר בכיר בפולקסווגן לשעבר, בחר להנהלת קורוס (שלא במפתיע) דמויות רבות מתעשיית הרכב האירופאית והגרמנית בפרט. חלקם, כמו גרט פולקר הילדברנד, שהיה אחראי על העיצוב במיני, כבר הגיעו לגיל פרישה באותן חברות. וכך ניתן למצוא שם שמות רבים שהיו בעבר בקבוצת פולקסווגן, ב.מ.וו, אופל ויגואר.
כך הקמנו את קורוס
צילום: מנהל
שפת העיצוב החדשה עבור המותג תחת ידיו של גרט פולקר הילדברנד

"בהתחלה חשבנו שנפתח את הקו החדש שלנו על בסיס מה שפתחה צ'רי עם חברות חיצוניות," אומר סטיינוואסר, "אבל מהר מאוד ראינו שיהיו לנו בעיות להגיע ל-5 כוכבי בטיחות ולעיצוב עם פרופורציות נכונות. אז שינינו את התכנית העסקית וב-2010 כבר היה לנו אב-טיפוס ראשון". כיום לחברה יש מרכזי עיצוב ותכנון במינכן ובגרץ.

המפעל מתוכנן לייצר 150,000 מכוניות במשמרת אחת או 250,000 בשתיים. ההנחה היא שתוך כשנה הוא יגיע לכושר ייצור של 200,000 מכוניות. מדובר בכמות לא קטנה כשמדובר ביצרנית סינית עצמאית כשבעתיד יכול המפעל להתפתח ולהגיע עד לייצור של 450,000 כלים בשנה.
כך הקמנו את קורוס
צילום: מנהל
הצצה לפנים ה-GQ3 המשפחתית במהלך מבחנים באוסטרליה

קורוס רוצה למצב עצמה בשוק כרכב סיני יוקרתי וזה אומר מבחינתם להתמקם מבחינת התדמית (בסין) לצד פולקסווגן וטויוטה. לפי סטיינוואסר העבודה על הקורוס לימדה את צ'רי הסינית הרבה "הם התחילו להבין מהי איכות. הלקוחות הסינים לומדים מהר מהי איכות ויצרנים מקומיים שלא יבינו זאת לא יהיו קיימים זמן רב". לדבריו, בסופו של דבר נראה שצ'רי, יצרנית הרכב הסינית העצמאית הגדול ביותר, תשתמש בפלטפורמה של קורוס. "לכן היה שווה להם להשקיע באיכות הגבוה שלנו, אבל זו לא תהיה אותה מכונית".

אגב, בניגוד לדיבורים שנשמעו בעבר על מכונית חשמלית עבור בטר פלייס, הרי שלפחות ב-5 השנים הקרובות אין כוונה של המיזם להיכנס לכך.