אלפא רומיאו 4Cחלפו שנתיים מאז הציגה אלפא רומיאו את ה-4C (אז תחת ההגדרה של קונספט) בתערוכת הרכב של ז'נבה. כעת, מודיעה היצרנית שהיא חוזרת לאותה תערוכה עם גרסה מוכנה לייצור.

על פי התמונות, אלפא שמרה על העיצוב קרוב ככל האפשר לדגם הקונספט, וטוב שכך. הוא שואב השראה מה-33 סטראדאלה של שנות ה-60, שהייתה מהמכוניות היפות בהיסטוריה של אלפא, וגם מה-8C המודרנית יותר. מעבר לעיצוב החיצוני המרהיב, ל-4C מימדים קומפקטים מהמקובל לרכבי ספורט עם אורך של קצת פחות מ-400 ס”מ, רוחב של 200 ס"מ, גובה של 118 ס"מ ובסיס גלגלים של 240 ס”מ. בזכותם ובזכות שימוש בסיבי פחמן ואלומיניום המשקל העצמי צפוי להיות נמוך מ-1,000 ק"ג.

האלפא הקטנה, שתיוצר במפעל של מזארטי, תתחרה מול פורשה קאיימן וכמוה היא מצוידת בזוג מושבים ומנוע אחורי-מרכזי המניע את הגלגלים האחוריים. יחידת הכוח שתניע את הספורטיבית של אלפא מכונה '1750' – על שם דגם ומנוע מיתולוגיים של היצרנית. למנוע נפח של 1750 סמ"ק ומגדש טורבו ובין היתר משרת גם את הג'ולייטה תלתן ירוק. אלפא אינה חושפת נתוני הספק או ביצועים, אך אנו נציין כי במשפחתית הוא מפיק 235 כ"ס וסביר להניח שכאן ההספק יהיה גבוה יותר. הדבר היחיד שאלפא כן מוכנה לומר בנושא זה הוא שיחס משקל-ההספק יעמוד על 4 ק"ג לכל כ"ס. מדובר בנתון טוב במעט מזה שמציעה הקאיימן בגרסת ה-S הקרבית והחזקה יותר, שלה יחס של 4.1 ק"ג לכל כ"ס בודד. את הכוח יעביר המנוע דרך תיבת TCT כפולת המצמדים של אלפא המשווקת אצלנו כבר בג'ולייטה ובמיטו. גם את מערכת ה-DNA (מצבי נהיגה) חולקת ה-4C עם שאר דגמי המותג. אלא שבניגוד לאחיותיה, המערכת החדשה של ה-4C תכלול גם מצב 'מירוץ' אגרסיבי יותר בנוסף ל-3 המצבים הקיימים ('חורף', 'רגיל' ו'דינמי').
נחשפה: אלפא רומיאו 4C
צילום: מנהל

באלפא מדברים על כך שה-4C היא חלק מתוכניות הגדילה העולמית של המותג והיא מסמלת את חזרת של אלפא רומיאו לארה"ב (אחרי כמעט שני עשורים בהן נעדרה מהיבשת החדשה). שיווק בעולם מתוכנן לשנה זו, אך מחיר עדין אין. ההערכות באירופה מדברות על 40,000 יורו (200,000 שקלים) לפני מיסים. מיבואנית אלפא רומיאו נמסר כי היא מתכננת לשווק את הרכב גם בישראל.

עבור פרטים מלאים ותמונות פנים, נאלץ להמתין לתערוכת ז'נבה בחודש מרץ הקרוב, אז גם נוכל לבדוק מה עוד מכינה אלפא לתקופה הקרובה שכן כבר כעת נשמעים רחשים בנוגע לגרסה פתוחה וגרסה קרבית יותר ל-4C.