אורן חסון, מנכ"ל סובארו ישראל
"עברנו שנתיים מאוד מאתגרות" מספר אורן חסון מנכ"ל יפנאוטו על התקופה הלא פשוטה שעברה יבואנית סובארו, החל מאסון הצונאמי שעיכב את השקת המכונית המשפחתית שלהם, דרך שער היין הגבוה וכלה בקשיים הכלכלים והעברת הבעלות המתוקשרת של הסוכנות.

בכל מקרה, מבחינת חסון השקת הפורסטר החדש מסמנת תחילת עידן חדש עבור סובארו בישראל. זאת גם בגלל אחד הצעדים הנלווים – הצגת אחריות יצרן מלאה ל-5 שנים ו-150,000 ק"מ לכל דגמי סובארו שימכרו מה-19 בפברואר 2013 ואילך. "אני חושב שהמותג שנחשב הכי אמין בעולם יכול לעשות זאת" הוא אומר "ומקווה שנמשוך את כלל השוק אחרינו". מבחינת חסון זהו מהלך חשוב ביותר בשאיפה של סובארו לחזור לעמדת הובלה בשוק הישראלי.
"אנחנו משיקים סנונית ראשונה מסדרת הדגמים החדשים שנשיק ב-2013. ב-2012 לא הצלחנו לצערנו להביא את האימפרזה החדשה אבל היא תחזור כבר בסוף מאי 2012. זו בשורה חשובה מאין כמוה לתוכנית הצמיחה הגדולה שלנו". חסון מדגיש שסובארו נותרה ללא מכונית משפחתית בשוק המקומי כבר שנתיים מה שפגע קשות במכירות המותג.

חסון מעריך שאת 2013 נסיים בערך עם אותה כמות של מסירות, אבל המותג שהוא עומד בראשו יצמח משמעותית. "אנחנו מצפים לחזור למקום הטבעי שלנו בשוק הרכב הישראלי" הוא אומר ומצביע על נתח שוק של 5% לעומת כ-0.8% השנה. לפי חסון רמת מכירות כזו לא תושג כבר השנה, כי חלק מהדגמים החדשים יגיע רק במחצית השנייה, אבל זה הצפי לשנים הקרובות.

"אני מקווה שאנחנו נמצאים מאחורי התקופה המאוד מאתגרת שעברנו. בנוסף אנחנו מצפים להמשך החלשות היין, ולכן נערכים לשנה מאוד מעניינת". העברת הבעלות לידי קבוצת המשקיעים בראשות שמעון ברזילי תתממש באמצע חודש מרץ ואז צפויה החברה לעלות על פסים חדשים ולהציג תנופה חדשה.