רנו קפטור (Captur)
יכול להיות שכבר נמאס לכם לשמוע על כך שכל היצרניות רוצות להתחרות בהצלחה של ניסאן ג'וק, אבל אם לא תשמעו – איך תדעו? אחרי שבשבוע שעבר הציגה היריבה פיג'ו את ה-2008, רנו היא המצטרפת החדשה למרוץ, כשהיא שחושפת לראשונה דגם חדש בשם קפצ'ור (Captur) – שם שכבר שמענו בעבר על קונספט של קרוסאובר קטן שהוצג בתערוכת ז'נבה לפני שנתיים.

הקפצ'ור חולק פלטפורמה עם רנו קליאו החדשה ולדברי רנו, ינסה לספק את תנוחת הנהיגה הגבוהה כברכב שטח, נוחות של משפחתית יוקרתית יחד עם מרווח של מיניוואן. כל זה, כאמור, עם בסיס גלגלים של סופרמיני ואורך כולל של 412 ס"מ (לעומת 406 ס"מ בקליאו ו-413.5 ס"מ אצל הג'וק).
מתחת למכסה המנוע נמצא היצע של מנועי בנזין ודיזל, כאשר רנו לא מפרטת עליהם עדיין – למעט אזכור לפליטת מזהמים נמוכה של (החל מ-) 96 גרם פחמן דו-חמצני לקילומטר. ניתן להניח שייעשה כאן שימוש באותם מנועים המוצעים בקליאו החדשה – החל מהטורבו-בנזין משולש הצילינדרים בנפח 900 סמ"ק שמספק 90 כ"ס, דרך מנוע 1.2 ליטר מוגדש ולוגם בנזין גם כן (120 כ"ס) ולסיום מנוע הדיזל בנפח 1.5 ליטר שמספק 90 כ"ס.
רנו קפצ'ור: התשובה הצרפתית לניסאן ג'וק
צילום: מנהל

העיצוב של רנו קפצ'ור נשען רבות על זה של הקליאו החדשה, שהוצגה בפריז. זה עובד מצוין אצל הסופרמיני, ונראה לא רע גם כאן – גם אם קצת יותר סולידי מהאחות הנמוכה. מבפנים זה כבר עובד מצוין והכיוון הנהדר שלקחה מחלקת העיצוב של רנו נמשך גם כאן. כל מה שצריך זה שגם האופי בו נתקלנו בהשקה של הקליאו יזרום בעורקיו של הקפצ'ור.

רנו תציג את הקפצ'ור בתערוכת ז'נבה ההולכת ומתקרבת והייצור צפוי להתחיל חודשים ספורים לאחר מכן במפעל של היצרנית בספרד. השיווק יחל כמובן עוד השנה והקפצ'ור צפוי לעשות גם עלייה ארצה.