אופל אסטרה ברלינה, הדגם שעתיד להפוך לנמכר ביותר של אופל ישראל
"ג'נרל מוטורס לא תמכור את אופל." כך מעריך שלמה שמלצר, בעל קבוצת שלמה, שבין היתר גם אוחזת בזיכיון יבוא מותג אופל. "מדי שנה נקלטים כ-100 מהנדסים חדשים בשורות החברה בגרמניה," הוא אומר, "פעולה שמניעה גלגל התחדשות ותחלופה שבעקבותיה המהדסים הוותיקים ובעלי הניסיון עוברים לשאר הזרועות בתוך ג'נרל מוטורס כמו לארה"ב, סין, דרום אמריקה וכדו'. מהנדסים אלה מהווים עורק ראשי עבור החברה, וקברניטי GM לא יוותרו עליהם בקלות. בנוסף להון האנושי החשוב לחברה, קיימת סוגיית הטכנולוגיה שבידי מותג אופל. ג'נרל מוטורס אינה מעוניינת שהידע והטכנולוגיה שנאגרו לאורך שנים רבות של עמל ופיתוח, יצאו ויגיעו לידיים זרות. כך שלהערכתי כל צעד בו אופל תצא מקונצרן GM אינו מתקבל על הדעת."

אופטימיות זהירה
"אנחנו מאוד מרוצים מהביצועים שלנו בשנת 2012." מציין שמלצר, "במיוחד בתקופה האחרונה עם כניסת האסטרה ברלינה." החודש שחלף היה החודש הראשון בו שווקה בישראל הברלינה והשינוי בהחלט מורגש כשעל כל זוג גרסאות אסטרה האצ'בק שנמכרו בנובמבר, נמכרו 3 ברלינות. סה"כ נמכרו בחודש בנובמבר 207 מדגמי אופל אסטרה ברלינה. "גם בשנה הבאה צפויה לנו שנה מעניינת." הוא ממשיך ואומר, "יש לנו את הברלינה שעוד תתחזק בשוק, יש את האדם המאוד מיוחדת ויש לנו את המוקה שתגיע לקראת סוף 2013." הסיבה להמתנה עבור המוקה, רכב הפנאי הקטן שיתחרה בניסאן ג'וק המצליח, היא מועד שידוך מנוע הבנזין עם תיבה אוטומטית. יחד עם זאת, באופל שוקלים להקדים מעט את שיווק המוקה ולייבאו עם תיבה אוטומטית בשילוב מנוע טורבו-דיזל (1.7 ליטר, 130 כ"ס).
שלמה שמלצר:
צילום: מנהל

"אנחנו גם רוצים לייבא את ה'קאסקאדה' (Cascada)." מפתיע שמלצר. מדובר בגרסת הקבריולה החדשה של האסטרה עליה היא מבוססת עם בסיס גלגלים זהה של 268.5 ס"מ. להבדיל מגרסת הקבריו' בדור הקודם של אופל אסטרה (טווין-טופ, TwinTop), הקאסקאדה מציעה גג בד (ולא קשיח) ושם דגם משלה. "אבל הכל תלוי במחיר." אומר שמלצר, "ברור שלא נמכור ממנה הרבה והיא בעיקר תשמש כמקדמת תדמית, אבל אם היא תעלה יותר מ-180,000 שקלים לא נביא אותה כלל."

"על אף הדגמים החדשים שלנו בשנה הבאה, אנחנו לא ממש אופטימיים לגבי שנת 2013." מסכם שמלצר, "השוק עדיין במיתון ולא בטוח שנגיע לאותם מספרים כמו השנה. לא יודע כמה כלי רכב ישווקו בישראל ב-2013, אבל כדי לשחזר את המספרים של השנה נצטרך אנחנו, כמו גם שאר היבואנים, לעבוד קשה מאוד."