סוזוקי אלטו
חברת מכשירי תנועה מוכרת כיבואנית סולידית ולא כהרפתקנית או פורצת דרך, אבל דווקא היא, עם סוזוקי, הייתה ראשונה להבין את פוטנציאל תחום מכוניות המיני הזולות בארץ. היא הייתה הראשונה להביא לכאן בסוף 2009 מכונית מיני ידנית במחיר שנראה עד לאותה תקופה כדמיוני ויצרה כאן פלח שהתרחב והפך מאז מהותי ביותר. בוועידת פסגת הרכב 2012* שנערכה בחסות 'אוטו', סיפר שלמה מאיר, משנה למנכ"ל במכשירי תנועה, על הדרך שקדמה להחלטה על יבוא האלטו הידנית בתקופה בה האקסיומה בשוק אמרה שמכונית חייבת להיות אוטומטית כדי להימכר בשוק הישראלי.

"תכננו להביא את סוזוקי אלטו האוטומטית אולם כשבדקנו את מחירי היצרנית בשילוב עם המיסוי הירוק, ראינו שהגרסה הידנית יכולה להגיע למחירים מאוד נמוכים וממש מצחיקים. לא היה לנו למה להשוות. הדבר הכי קרוב באותה תקופה שנמכר בארץ היה פיאט פנדה שמכרה רק 100 מכוניות בשנה. עשינו סיבוב מנכ"לים בחברות הליסינג וציי הרכב וכולם אמרו לנו אל תתעסקו עם זה".

לפי מאיר מי שנתן את התקווה היה דווקא הדור הצעיר, הילדים שבבית מנהלי החברה, שלא ראו חיסרון בתיבה ידנית אלא דווקא יתרון. "היו הרבה חילוקי דעות בחברה ולבסוף צבי נטע (ראש החברה), החליט ללכת על כך בזהירות". שמועה הודלפה לעיתונות על כוונה להביא רכב ידני במחיר של כ-63,000 שקלים והטלפונים והעניין שזה ייצר מייד בסוכנות היו אדירים.

"הפלח הזה נע אז באזור המחיר של 80,000-90,000 שקלים וכשהבאנו את האלטו התאמצנו וקבענו מחיר של 59,900 שקלים. אנשים לא האמינו. הם שאלו כל מיני שאלות חשדניות, כמו האם יש מזגן, האם המחיר כולל מע"מ. תוך שבוע נוצרה רשימת המתנה של 1,000 מכוניות. ובסופו של דבר ב-2011 נמכרו למעלה מ-20,000 מכוניות מיני כשאם נוסיף להם את דגמי הסופר מיני הידניות, נגיע לכ-38,000 מכירות ב-2011".
* יזמו והפיקו את כנס ועידת פסגת הרכב: מידע כנסים