טויוטה קאמרי
חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, מתכוננת לפתיחת שנה סוערת למדי עם גל חידושים חשובים שהגעתו ארצה תחל כבר בשבועות הקרובים. אחרי טויוטה יאריס ההיברידית שהגיעה אלינו לפני מספר שבועות, ראשונה ברשימה מבחינת חשיבות היא כנראה הקאמרי שתנחת כאן ברבעון הראשון ותחנוך סוף סוף את הקשר האמריקני עליו עמלים בטויוטה ישראל כבר זמן רב. "ציפינו שזה יקרה עוד השנה", מסביר רן דנאי, מנכ"ל יוניון מוטורס. "אבל אנחנו מאמינים שעד סוף הרבעון הראשון של 2013 זה יקרה. פתיחת הצוהר החדש של יבוא מאמריקה אינו קל. אלו מנגנונים שעובדים באופן שונה ממה שאנו מכירים אבל ברגע שזה ייפתח הכל יהיה מאחורינו". כזכור, פתיחת השערים האמריקניים תסלול את הדרך לסיינה (מיניוואן גדול) ולהיילנדר (רכב פנאי רך עם שבעה מקומות).
 
 
עוד לפני כן, וכנראה שכבר בשבועות הקרובים, אמור להתחיל שיווקה של טויוטה פריוס פלאג-אין, שאב הטיפוס שלה כבר הושק בארץ. המכונית ההיברידית הנטענת תזכה להקלות מס גדולות יותר מהדגם הרגיל (20% לעומת 30% לפריוס הרגילה), ובנוסף לצורך חישוב שווי ערך אמור המחוקק להוריד ממחירה את ערך המצברים. זה אומר שהיא תהנה מחישוב שווי ערך נמוך ביחס למחיר הרכישה המלא שלה, וזו עוד דרך לעודד רכישה של ציי הרכב. הפריוס בעלת שבעת המקומות שהייתה אמורה להגיע מתעכבת בינתיים בגלל בעיית מחיר.
 
תוכניות טויוטה ישראל ל-2013
צילום: מנהל 
טויוטה סיינה

אבל כאן לא מסתיימות החדשות הצפויות של טויוטה. להיפך – בסוף הרבעון הראשון אמורה לנחות כאן גם טויוטה אוריס החדשה, שהוצגה בתערוכת פריז, ותוצע כאן בגרסה אוטומטית רגילה (הפעם מדובר בתיבה אוטומטית רציפה) או היברידית. לצידה תגיע אלינו גם הגרסה המשופרת של טויוטה ורסו, המיניוואן הקומפקטי בעל שבעת המקומות של החברה. לקראת אמצע 2013 ינחת כאן גם הראב4 החדש אשר יושק בקרוב.