פורמולה ישראל 2012זה אולי קצת מצחיק וקצת עצוב, אבל כששמעתי על המיונים לפורמולה ישראל מודל 2012, התגובה הראשונית שלי הייתה מזלזלת ומבטלת. טיפוס תחרותי שכמוני היה מוכן לוותר מראש על הסיכוי להתברג לרשימת המתחרים – ולו בגלל זכרון השנה שעברה. למי שהספיק לשכוח, ימי המיונים שנמכרו לאלפי חובבי רכב נלהבים היו מבולגנים, לחוצים, מנוהלים רע וחמור מהכל – ההפך ממהנים.
אבל בועז מאירי שפגשתי במתחם המיונים שבחניית איצטדיון פ"ת החצי-נטוש, לא היה אותו יזם חצי-מעופף ורב-הבטחות מהשנה שעברה, אלא אדם צנוע ומיושב הרבה יותר, עם שתי הרגליים על הקרקע. הוא הרבה יותר זהיר היום וניכר שלמד היטב את חוזקותיו וחולשותיו, ובעיקר הפנים את הטעויות הרבות מהשנה שעברה. השנה אמנם לא יטוסו חברי הנבחרת לצרפת, אלא יעברו את הקורס כאן בארץ, באילת, אבל רבים יותר יזכו לנהוג במכוניות הפורמולה, והמירוץ עצמו צפוי להיות ראוי יותר לשמו מאשר מפגן ההקפות של השנה שעברה. אבל לכך עוד יש זמן. הבשורה האמיתית, לטעמי, היא בשינוי הקיצוני בהתנהלות ימי המיונים. שלל התחנות המטופשות של השנה שעברה הוחלפו במבחן נהיגה אחד, מאתגר ומלהיב, שכיף לנסות אותו גם מבלי להתחשב בסיכוי להתקבל לנבחרת.
מדובר בג'ימקאנה לכל דבר (מסלול התחום בקונוסים), המשלבת תחרות ראש בראש בעזרת שני מסלולי מראה: זהים בצורתם והפוכים אחד לשני. הנהגים מתחרים על מכוניות חדשות מסוג סקודה פאביה, בעלות תיבת הילוכים ידנית ומנוע 1.4 ליטר. לא בדיוק מכוניות מירוץ, אבל בתוואי הטכני והאיטי של התחרות הן בפירוש דורשות ממך לעבוד קשה. מדידת הזמנים היא אלקטרונית, אבל מה שחשוב הוא לא לנצח את השעון אלא את הנהג שמולך. לאורך יום המיונים מלא האדרנלין (כן, אפילו שמדובר בפאביה שלא עוברת 60 קמ"ש) תעברו הגרלה שתקבע מול מי תתחרו ובאיזה מסלול, וניצחון בקרב יעביר אתכם הלאה, לשלב הבא באותו היום. המפסידים בקרב הראשון יתחרו ביניהם על הסיכוי לעלות שוב להתחרות מול המנצחים, וכך 75% מהמתחרים לאחר הסבב הראשון עולים לחצי הגמר וחצי מהם עולים אל הגמר. באופן זה, כמעט חמישית מהנהגים שיגיעו ליום המיונים יעלו לשלב הבא – יום מיונים נוסף שיתקיים בין כל המנצחים, על תוואי שונה. בין אם תצליחו לעלות שלב או לא, החוויה מאוד מספקת מבחינת יצר התחרותיות ואולי חשוב אף יותר – מנוהלת כהלכה.
מיונים לפורמולה ישראל 2012: חוויה שונה בתכלית
צילום: מנהל
פורמולה ישראל 2011
העלות ליום המיונים היא 349 שקלים, אך עם קצת מאמץ ניתן למצוא כבר מחירים נמוכים יותר, למשל מבצע של גרופון אשר אפקטיבית חותך את המחיר בחצי. היום אורך מספר שעות ולפחות ביום בו אני השתתפתי (ועליו שילמתי מכיסי, חשוב לציין) הייתה התארכות מסוימת בזמנים. קחו זאת בחשבון, ובואו לתת בגז.