הדור החדש והשלישי של מאזדה 3 צפוי להיחשף רשמית רק בעוד מספר חודשים, אולם כבר כעת הוא הודלף לרשת. מגזין הרכב הבריטי 'אוטו-אקספרס', פרסם בסוף השבוע שחלף תמונות ראשונות של מה שנראה כגרסת ייצור או גרסת תצוגה כמעט מוכנה ליצור. אגב, התגובה הרשמית של מאזדה הבריטית המתפרסמת במגזין, היא שאלה תמונות הממחישות את הקו החדש של הדגם ולאו דווקא הדגם הסדרתי עצמו.

המגזין אינו מרחיב אודות המכונית החדשה, אבל אנחנו כן יכולים לעשות זאת. מאזדה 3 החדשה תתבסס על פלטפורמת הסקאי-אקטיב החדשה של מאזדה. מדובר בפלטפורמה חדשה ושונה לחלוטין מקודמתה אשר שירתה גם את פורד פוקוס ואת וולוו S40. אבל הסקאי אקטיב היא יותר מ"רק" פלטפורמה, היא תפיסה המדברת על ייעול המערכות השונות והורדה דרסטית במשקל כדי ליצור מכונית חסכונית ויעילה יותר. סנוניות ראשונות לתפיסה זו כבר ראינו מאזדה CX-5, וגם במאזדה 6 החדשה (בה נהגנו לא מכבר) שתגיע אלינו בסוף השנה הנוכחית.
משיחות שערכנו בעבר עם קברניטי דלק מוטרס, יבואנית מאזדה, נאמר כי המכונית החדשה תהיה גדולה יותר וקלה יותר משמעותית מהדור הנוכחי. הם גם מספרים כי בחרטומה של מאזדה 3 הבאה נמצא מנוע 1.6 ליטר חדש וחזק יותר מזה הקיים ושהוא יוצע עם תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים. לצידו נמצא גם את מנוע ה-2.0 ליטר החדש שפגשנו ב-CX5 וגם ב-6 החדשה (עם 148 כ"ס) גם כן עם תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים.
האם זו מאזדה 3 הבאה?
צילום: מנהל
מאזדה 3 דור ראשון (צלם: תומר פדר)
מיום הגעתה לישראל, מאזדה 3 הייתה רבת המכר הלאומית. כך קרה בדור הראשון (2003-2009) וכך גם בדור השני והנוכחי. בסוף שנה שעברה מאזדה 3 החלה לאבד בהדרגה מזוהרה כאשר השנה עקב שערו הגבוה של מטבע היין, היא איבדה את כתר "הנמכרת ביותר" לטובת הפוקוס. בדלק מוטורס בטוחים כי ה-3 החדשה אשר תגיע באמצע 2013, תחזיר את הדגם ואת המותג לצמרת הטבלה.