קאדילק ATS בתערוכת פריז
מארק אדמס (Mark Adams), ראש מחלקת העיצוב של אופל, היה אמור לחגוג את השקתה של אופל אדם בפריז. מצד שני, שבועות ספורים לפני התערוכה הוא מונה לעמוד בראש מחלקת העיצוב של קאדילק. זאת מבלי שהוחלף בראשות אופל. ואם זה לא קשה מספיק, אני מגיע עם צרור שאלות לגבי התפתחות קאדילק באירופה לכבוד השקת ה-ATS שם.

"אין בכלל שאלה לגבי העובדה שקאדילק היא מותג יוקרה גלובאלי וכדי לעמוד ביומרה הזו עלינו להיות בכל האזורים. אבל זה לא יעבוד בצורת זבנג וגמרנו. צריך להיכנס לתחום באירופה בצורה נכונה ובקצב מתאים. יש לנו הצלחה גדולה בסין ובצפון אמריקה וצריך לעשות את הצעד הנכון באירופה. אבל זה לא ייעשה מיד. אירופה אינה המיקוד שלנו כרגע".

האם הגעתך לקאדילק קשורה לשאיפה להעלות רמת החדירה באירופה?
"אם אתה שואל 'האם נעשה את קאידלק אירופאית?', אז התשובה היא בהחלט לא. הבעיה היא שהרבה אירופאים חושבים כך ורואים את הכל דרך אירופה. צריך לשאול מה אירופאים רואים באמריקה והתשובה היא הוליווד ועמק הסיליקון וצריך לחבר בין ההיי-טק שהוא מצוינות אמריקנית לבין הזוהר. להביא את קאדילק בפרספקטיבה הנכונה. אנו רוצים לשמור על נשמת המותג ומה שהוא אומר, אבל גם להסתכל בגובה העיניים במתחרים. נעשה זאת בדרכינו ולא נעתיק את מותגי היוקרה הגרמניים".
ראיון עם המעצב של אופל אדם, על קאדילק
צילום: מנהל
ווקסהול (אופל) אדם בתערוכת פריז

עד כמה אתה מתכוון לקחת מהעבר של קאדילק?
"יש בברור כמה כלים נפלאים בעבר אבל אני חושב שקאדילק בנתה זהות חדשה ומאוד ייחודית בעשור האחרון. הצעד הבא יהיה לשמר על הזהות הייחודית ועדיין להתקדם. צריך שהכלים יהיו נכונים לזמן הופעתם וצריך תחושה של עושר והקפדה על הפרטים. חשוב לשמור על הזהות והכיוון לטובת האמינות אבל להתקדם ברמת הביצוע".

מה היית רוצה לשנות?
"הבולטות של הקווים שלנו טובה ואני רוצה לפתח אותה. אנחנו צריכים לשאול איך אנו מביאים את הפנים שלנו לרמה גבוה יותר כי התעשייה אינה נחה. ומבחוץ אני שואף לעבוד יותר על התחכום של המשטחים. לקבל שם יותר זרימה ודיוק. לא לאבד את החדות אבל להוסיף הרמוניה. התחושה צריכה להיות של עבודת יד אומנותית, פיסול והקפדה על כל פרט".

עמדת בראש פרויקט האדם באופל. האם ניתן להביא אותה לקאידלק?
"אני לא חושב שזה מתאים כרגע. זה צעד גדול מדי עבורנו. אנחנו שונים מיתר מותגי היוקרה. למרצדס יש רק את מרצדס ולג'נרל מוטורס יש מספר מותגים שכל אחד מהם דואג לכיוון שלו. אז אנחנו לא צריכים לעשות הכל במותג אחד".