פולקסווגן גולף GTI קונספט
פולקסווגן החלה בייצור הגולף כבר בשנת 1974 כשגרסת ה-GTI הוצגה שנתיים מאוחר יותר והציעה ביצועים ספורטיביים, באריזה משפחתית שימושית. לכן, לא מפתיע שזמן קצר אחרי תחילת השיווק של הדור השביעי, פולקסווגן מציגה גם GTI חדשה. בינתיים היא מגדירה את המכונית כקונספט, אך אל תתנו להגדרה לבלבל אתכם – זו גולף GTI החדשה.
בחרטומה של ה-GTI החדשה נמצא את אותו מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו מהדור הקודם, לאחר שעבר שידרוג. כעת מפיק המנוע 220 כ"ס (10 כ"ס יותר), כשהשינוי המשמעותי יותר הוא בנתון המומנט. מנוע ה-GTI בדור הקודם הפיק 28.5 קג"מ, המנוע בדור החדש כבר מציג 35.7 קג"מ – נתון זהה לזה שבגולף R הנוכחית. פולקסווגן אינה מציינת את נתוני הסל"ד בו מושגים שיאי ההספק והממונט ומסתפקת באומרה כי חל שיפור משמעותי בזמינות הכוח. אנחנו נצטרך לבחון ולראות. המנוע משודך לתיבת ההילוכים ידנית או אוטומטית כפולת מצמד (DSG), שתיהן עם 6 הילוכים כשיחידות הכוח מספקות כעת ביצועים טובים במעט מבעבר. נתון התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש שופר ב-0.3 שניות ובדור החדש עומד על 6.6 שניות כשהמהירות המרבית היא 246 קמ"ש (240 קמ"ש בעבר).
למי שזה אינו מספיק, פולקסווגן מציעה לראשונה גרסה משודרגת ל-GTI. לגרסה זו הספק של 230 כ"ס ונתון תאוצה של 6.5 שניות. הגרסה המשודרגת גם תציע בנוסף, בלמים קדמיים גדולים יותר ודיפרנציאל קדמי שונה.
כמו בכל דגם חדש של כל אחת מיצרניות הרכב בשנים האחרונות, גם בדגם זה הושם דגש על תצרוכת הדלק ופליטת מזהמים, כך שכל הדגמים יגיעו עם מערכת עצור והתנע. במקרה של ה-GTI זה אומר צריכת דלק ממוצעת של 16.7 ק"מ לליטר – שיפור של 18% לעומת הדור הקודם.
פולקסווגן גולף GTI חדשה (כמעט)
צילום: מנהל
כמו הגולף הרגילה, גם הגולף GTI מבוססת על פלטפורמת MQB המודולרית של הקונצרן אותו חולקות אודי A3 החדשה שהוצגה בתחילת השנה בתערוכת ז'נבה וסיאט לאון שנחשפת גם היא לראשונה בתערוכת פריז. אך להבדיל מהגולף "הרגילה", ה-GTI תזכה להגה בעל יחס היגוי משתנה, כך שבמהירות נמוכה היחס יהיה כזה שיאפשר חניה נוחה יותר ותמרון נוח יותר בתוך העיר, ובמהירויות גבוהות יותר היחס יהיה יותר ישיר ויאפשר נהיגה מדויקת יותר.

פולקסווגן גולף GTI תהיה מובדלת מאחותה בבוכנות בלימה שונות (שגם נצבעו באדום) ובגריל קדמי שונה עם פסים אדומים, בדומה לדור הנוכחי. נוריות לד יאירו את חלקו הקדמי והאחורי של הרכב כשהמפלט יהיה מכרום ובעל קוטר גדול יותר מבעבר (8 ס"מ). בתא הנוסעים נמצא מושבים ספורטיביים, הגה בעל תחתית שטוחה, ושלל אזכורים כי מדובר בגרסה החמה של הגולף כמו כיתוב GTI על ידית הילוכים וכו'.
פולקסווגן גולף GTI חדשה (כמעט)
צילום: מנהל
שיווקה של פולקסווגן גולף החדשה בישראל יחל לקראת 2013 כשגרסת ה-GTI החדשה תנחת בארץ זמן קצר אחריה.