קיה סורנטו המחודש
קיה מפרסמת היום (ה') פרטים נוספים על הסורנטו החדש, שיוצג בתערוכת פריז בסוף חודש ספטמבר. על המידע הראשוני שפרסמה היצרנית הדרום-קוריאנית סיפרנו לכם לפני כחודשיים, אז דובר בעיקר על פריטי אבזור, לצד גולת כותרת מעניינת אחרת שטענה לשלדה חדשה לחלוטין.

אם כך נקפוץ ישר לחלק המעניין. קיה אכן מדברת על פלטפורמה חדשה לגמרי, מה שברוב המקרים מצביע על רכב חדש לגמרי, אם כי באופן רשמי מדובר למעשה על עדכון נרחב. כפי שסיפרנו לכם בעבר, קיה סורנטו הנוכחי חולק פלטפורמה עם יונדאי סנטה פה בדורו הקודם. נכון לעכשיו, אם כך, לא ניתן לומר אם יש קשר בין הסנטה פה החדש לפלטפורמה החדשה של הסורנטו.
בקיה טוענים כי השלדה החדשה כוללת שילוב רב יותר של פלדה חזקה במיוחד ושיפורים נוספים ביכולת לספוג מכות וזעזועים באופן שמשפר משמעותית את רמת הבטיחות ברכב, וכן את התנהגות הכביש ונוחות הנסיעה.
מבחוץ שמר הסורנטו על קווי העיצוב הנוכחיים שלו, עם פגושים ופנסים חדשים, וגריל מעודכן שמקרב את רכב הפנאי בעל שבעת המושבים של קיה לשפת העיצוב של שאר דגמי החברה.

היצע המנועים זוכה גם הוא לשדרוג. מנוע הדיזל המוגדש בנפח 2.2 ליטר, המשווק גם בארץ, מתעדכן על-מנת שיציג צריכת דלק משופרת ופליטת מזהמים נמוכה יותר. הוא מספק 197 כ"ס ו-44.44 קג"מ (43 קג"מ בגרסאות הידניות). לצד מנוע הדיזל, משווקת קיה גם שני מנועי בנזין בנפח 2.4 ליטר – GDI ו-MPI, המספקים 192 ו-174 כ"ס בהתאמה. גרסת ה-GDI זכתה לשדרוג מקיף גם היא עם שיפור בצריכת הדלק ובפליטת המזהמים. נכון להיום משווקת בארץ הגרסה בעלת 174 הסוסים. בשווקים מסוימים בעולם משווק הסורנטו גם עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המספק 280 כ"ס, לצד גרסת בסיס בעלת מנוע 2.0 ליטר מוגדש המספק 150 כ"ס.

את הכוח יעבירו לגלגלים תיבות 6 הילוכים אוטומטית וידנית בהתאם לגרסה. הוא יוצע עם הנעה כפולה וגם הנאה קדמית שחוסכת במשקל (60 ק"ג) ובחשבון הבנק. בגרסאות כפולות ההנעה מעביר המנוע את כל המומנט לגלגלים הקדמיים במהלך נסיעה רגילה, וכשהרכב מאתר איבוד אחיזה מועברים 50% מהמומנט גם לגלגלים האחוריים.
כבכל רכב פנאי מודרני, עבדה קיה לשיפור הנוחות על הכביש, אך לטענתה שמרה גם על יכולת השטח – ככל שהיה לסורנטו להציע עד כה.
קיה סורנטו החדש בדרך לפריז
צילום: מנהל

פנים הרכב, כפי שפורסם בעבר, זכה לשדרוג גם כן, עם חומרים רכים ונעימים יותר למגע, מסך מגע בגודל 7 אינץ' (האמריקנים יקבלו 8 אינץ') ובגרסאות המאובזרות גם מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, חימום למושבים בשורה השנייה, חיבור בלוטות' ויציאות מזגן גם לשורה השלישית. אגב מושבים, שיפור באגרונומיה יתרום למרווח טוב יותר לרגליים בשורות השנייה והשלישית.

קיה סורנטו הוצג לראשונה ב-2002, כאשר הדור השני והנוכחי הוצג ב-2009 והגיע ארצה ב-2010. בעוד הדוק הראשון היה דגם נפרד לחלוטין של קיה, הדור השני כבר התבסס על הפלטפורמה של הסנטה פה, כחלק משיתוף הפעולה הנרחב בין יונדאי לקיה. שיווק הסורנטו המחודש יחל ממש בקרוב, כאשר כבר בחודשים הקרובים ועוד לפני סוף שנת 2012 הוא צפוי להתחיל ולהתגלגל גם על כבישי ארץ ישראל.