אודי קוואטרואיך הגעת לפרויקט הקוואטרו?
"הצטרפתי לאודי ב-1977, והייתי האחראי על העיצוב המתקדם כשנקראתי לעצב את הקוואטרו. התבססנו על ה-80 קופה שעוד לא הוצגה. אודי קוואטרו הייתה שילוב בין רעיונות של כמה מהנדסים מוכשרים, כולל של פרדיננד פייך (הבוס באודי ולימים המנהיג של קונצרן פולקסווגן). המשימה הייתה ליצור עיצוב שמבליט טכנולוגיה מתקדמת עם הנעה כפולה וטורבו אבל משלב שימושיות. הקושי היה לשלב בין ייחוד לשימושיות כי לא רצינו מכונית ראוותנית אלא טכנית. הייתי אחראי אפילו על תכנון הלוגו "קוואטרו" שנותר עד היום. ה-80 קופה נראתה אופנתית לתקופה אז הוספנו ספויילרים מלפנים ומאחור וניפחנו את הכנפיים, דבר שהיה אז חדשני."
אודי קוואטרו: ראיון עם המעצב
צילום: מנהל
הבנתם את חשיבות הפרויקט?
"בגלל שנהגנו באבות הטיפוס, ידענו שזה משהו מיוחד בהתפתחות אודי ופייך היה מאוד מעורב. הוא עקב אחרי כל צעד, בייחוד בצד הטכני.
באותו זמן אודי מכרה מכוניות לאיכרים בבוואריה, וכאן החל המסע שייקח 20 שנים כדי להפוך אותה למותג יוקרה. זה היה צעד ראשון ועימו הגיעה הסיסמא 'קידמה באמצעות טכנולוגיה'. אחרי הקוואטרו הגיעה האווירודינמיות, האלומיניום, המנועים החזקים, וכולם היו רעיונות של פייך. הוא ידע לאן הוא הולך. גם הרעיון לקחת את הקוואטרו לראלי היה בסופו של דבר שלו. הוא גם רצה לצבוע את הקוואטרו בצורה חכמה בניגוד למכוניות הראלי של אז. עיצבתי גם את מכונית הראלי ולכן הבאתי את פס שלושת הצבעים מלפנים שהפך סמל לקוואטרו.
על עיצוב הספורט אחראי פיטר ברדסלי (היום אחראי על העיצוב אצל מאזדה אירופה). האנו מיקולה רצה לשפר ראות ולשבת קרוב יותר לחזית וביקש לקצר את הרכב לטובת הניהוג. היום מתכננים זאת על מחשב אבל אז היינו צריכים לחתוך את המכונית ולבדוק. הספורט כבר תוכננה לפי תקנות הראלי אבל הכנפיים הנפוחות שלה נראות טוב יותר כי היה יותר חופש לעשות זאת".

האם הקוואטרו המקורית תוכננה מראש לתחרויות?
"שני הצדדים היו בראש. ידענו שיש לנו הנעה עם עליונות ושמכונית הראלי תתבסס עליה ושצריך להדגיש את ההנעה הכפולה. אלו היו צעדים אסטרטגיים: לבנות משהו טכני, להשתתף עימו במרוצים ולנצח, ואז לבנות משהו שנראה כמו המנצח ולבסס עליו הצלחת מכירות. אני בר מזל שיצא לי לעצב דגם כה קלאסי".