ב.מ.וו סדרה 3 אקטיב הייברידלראשונה בהיסטוריה מציגה ב.מ.וו גרסה היברידית לסדרה 3. כרגע, היא גם גרסת העל של הדגם, לפחות עד להצגת ה-M3 הספורטיבית. ב.מ.וו סדרה 3 אקטיב הייבריד (ActiveHybrid) מקבלת את אותה הנעה של הסדרה 5 ההיברידית עם 340 כ"ס משולבים, נתוני ביצועים מרשימים וצריכת דלק נמוכה.


הנעת הכלאיים של הסדרה 3 תתבסס, כמו בסדרה 5 ההיברידית, על מנוע 6 הצילינדרים בנפח 3.0 ליטר המוגדש שנמצא ב-335 ומספק 306 כ"ס ו-40.8 קג"מ ב-1,200-5,000 סל"ד. אל מנוע זה מצטרף מנוע חשמלי בעל הספק מירבי של 55 כ"ס ו-21.4 קג"מ, עם סוללת ליתיום-יון בעלת הספק של 675 וואט/שעה שנטענת בזמן שיוט ובעזרת ניצול אנרגיית הבלימה. ביחד עומד ההספק על 340 כ"ס כאמור, ו-45.9 קג"מ ב-1,000-5,000 סל"ד ואלה עוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית של היצרנית.

המשמעות של הנעת הכלאיים היא שילוב בין ביצועים לחיסכון – מצד אחד תאוצה ל-100 קמ"ש ב-5.3 שניות בלבד (לעומת 5.5 ב-335 הרגילה) ומהירות מירבית שמוגבלת ל-250 קמ"ש. מצד שני, צריכת דלק שעומדת על 17 ק"מ לליטר לעומת 13.8 ק"מ לליטר ב-335 הסטנדרטית. בנוסף, המכונית מציעה אפשרות לנסיעה בעזרת המנוע החשמלי בלבד עד למהירות של 75 קמ"ש לזמן קצר מאוד (שטרם צויין), או נסיעה על טהרת החשמל בלבד לטווח של 4 ק"מ במהירות של 35 קמ"ש. פליטת המזהמים נמוכה יחסית גם היא ועומדת על 139 גרם פחמן דו-חמצני לקילומטר (169 גרם CO2 לקילומטר ב-335). בשביל לשפר את צריכת הדלק והאנרגיה שילבה ב.מ.וו גם מערכת עצור והתנע ומצב נהיגה שנקרא אקו פרו (ECO PRO) שבו מחשב המכונית נותן עדיפות לשימוש במנוע החשמלי.
צילום: מנהל

המידות, אגב, נשארו זהות למעט תוספת משקל של 75 ק"ג (סך הכל 1,655 ק"ג), הפחתה של 90 ליטר בנפח תא המטען בשל מיקום הסוללה בתחתיתו, שעומד כעת על 390 ליטר וכן הפחתה של נפח מיכל הדלק ל-57 ליטר (הפחתה של 3 ליטר).

ב.מ.וו סדרה 3 החדשה הוצגה בשנה שעברה והשיווקה החל לאחרונה גם בישראל. גרסת הכלאיים תיוצר באותו מפעל במינכן ותשווק עם אותה רשימת אבזור ומערכות עזר, כולל אפשרות ל"חבילת M" הכוללת קיט אווירודינמי ומראה ספורטיבי, לאלה שלא יכולים לחכות עד שתוצג M3 חדשה, ככל הנראה בהמשך השנה.