נשיא טויוטה, אקיו טויודה, ומקבילו הגרמני נורברט רייטהופר, יושב ראש ב.מ.וו
בסוף השבוע שחלף נשיא טויוטה, אקיו טויודה (Akio Toyoda), ומקבילו הגרמני נורברט רייטהופר (Norbert Reithofer), יושב ראש ב.מ.וו, חתמו על הרחבת והעמקת שיתוף הפעלה ביניהן בפיתוח ומחקר עתידיים. כזכור, בדצמבר שנה שעברה (2011), הודיעו החברות על חתימת הסכם לשיתוף פעולה שבמסגרתו ישתפו פעולה במחקר ופיתוח הדור הבא במצברי ליתיום-יון. בנוסף התחייבה היצרנית הגרמנית לספק מנועי דיזל מתקדמים (בנפחי 1.6 ליטר ו-2.0 ליטר) לחטיבה האירופאית של טויוטה החל מ-2014.

עתה מרחיבות צמד החברות את שיתוף הפעולה ביניהן, עם הכרזה על מספר תחומים בהם ישתפו פעולה: פיתוח מערכות תאי דלק (מתודלקים בגז מימן), תכנון רכיבים לפיתוח מכונית ספורט עתידית, פיתוח ומחקר ליחידות הנעה מתקדמות ופיתוח חומרים קלים ויעילים.

"טויוטה וב.מ.וו חולקות את אותה אסטרטגיה וחזון ליצירת תחבורה אישית ברת קיימא. ביחד, יש לנו הזדמנות גדולה להמשיך ולהוביל את התעשייה בתקופת שינוי זו", על-פי יושב ראש החברה הגרמנית. מקבילו היפני מוסיף: "ב.מ.וו וטויוטה רוצות לייצר מכוניות טובות יותר. טויוטה חזקה בתחום הנעה היבירידית ידידותית לסביבה כמו גם בטכנולוגיית הנעה בתאי דלק, במ.וו חזקה מסורתית ביצירת מכוניות ספורט. אני מתרגש מאוד מלחשוב על המכוניות שיכולות להיווצר משיתוף פעולה זה".