מיצובישי i-MiEV אבולושןבזמן שפולקסווגן שולחת את הפולו לסבב ה-WRC וסקודה משתעשעת עם הרעיון של גרסת ראלי לסיטיגו, משגרת מיצובישי את ה-i-MiEV למרוץ פייקס פיק (Pikes Peak), במסגרתו מטפסות מכוניות לפסגתו של אחד מהרי הרוקי'ס שבקולורדו, ארצות הברית. לשם כך ציידה היצרנית היפנית את המכונית החשמלית שלה, שנקראת במצב הזה מיצובישי i-MiEV אבולושן (Evolotion), בשלדת צינורות ובגוף אווירודינמי וקל מסיבי פחמן. יש לה חישוקים בקוטר 18 אינץ', אורכה עומד על 434.1 ס"מ, רוחבה 190 ס"מ וגובהה 139.9 ס"מ. אם ממש רוצים, אפשר לראות את הדמיון בין האבולושן למקור.

מה שהיא כן חולקת עם החשמלית הקטנה והסימפטית זה את יחידת ההנעה והסוללות, רק שבמקום מנוע אחד יש לה שלושה – אחד מלפנים ושניים מאחור. המשמעות? הנעה כפולה. המנועים מספקים 80 קילוואט האחד, שהם 107 כ"ס, או 321 כ"ס סך הכל. הספק הסוללה עומד על 35 קילוואט-שעה (KWh).

למרות שה-i-MiEV אבולושן תתחרה בקטגוריה למכוניות חשמליות, יכול להיות שהיא תוכל לתת תחרות גם למפלצות הבנזין שבקטגוריות האחרות. בגבהים כאלו, הספקי המנועים צונחים עקב צפיפות נמוכה של חמצן באוויר, מנועים מוגדשים מושפעים מכך גם כן, אם כי במידה שונה. מנועים חשמליים אינם זקוקים לחמצן ועל כן מתפקדים כרגיל גם בתנאי גובה רב.

לצד האבולושן המיוחדת תתחרה גם מיצובישי i-MiEV רגילה, למעט פגוש אווירודינמי יותר וציוד בטיחות. זו תופיע על-מנת לקדם את החשמלית הקטנה שנמכרת במספר מדינות בארצות הברית ובקנדה.

פייקס פיק הוא שם של אחת מפסגות ההרים שבשרשרת הרי הרוקי'ס. המרוץ לטיפוס על פייקס פיק מתקיים מדי שנה על מסלול באורך של כ-20 ק"מ עם 156 פניות בדרך לגובה של 4,300 מטרים. המכוניות במרוץ מתחרות נגד השעון, והשיא הנוכחי לטיפוס עומד על 9 דקות ו-51 שניות והוא שייך לנובוהירו טג'ימה היפני ולסוזוקי SX4 (כל קשר בינה לבין מה שנמכר פה מקרי בהחלט) בעלת 910 הסוסים שלו. המרוץ הבא יתקיים ב-8 ביולי השנה.