זהו , זה מתחיל. מיום ראשון הקרוב, ה-4 במרץ, יחלו לפעול מצלמות הרמזור ומהירות החדשות באופן מבצעי. עד כה, במהלך שלושת השבועות האחרונים, הפיקו המצלמות דו"חות אזהרה בלבד והגיעו לביתם של הנתפסים בעדשתם כפניה אישית מראש אגף התנועה, ניצב ברונו שטיין.
בניגוד למצלמות המוכרות, שמצלמות על סרטי צילום שדורשים איסוף, פיתוח ופענוח – תהליך ארוך ואיטי – המצלמות החדשות יודעות לזהות את מספר המכונית, שולחות מיד את הקובץ האלקטרוני למוקד, והדו"ח מגיע אל בית העבריין תוך 96 שעות. המצלמות החדשות אינן עובדות בעזרת רדאר, שאת פעולתו אפשר לזהות מרחוק, אלא בעזרת לולאות הטבועות בכביש, המאפשרות זיהוי מדויק יותר של המכונית שביצעה את העבירה. הן גם קולטות יותר נתונים ומכאן יוצא שלרשויות האכיפה קלף נוסף, מדידת מהירות ממוצעת בין שתי מצלמות באותו קטע כביש. המשמעות היא שגם אם זיהית את שתי המצלמות בצד הדרך ובלמת בזמן – בשני המקרים – ייתכן ובכל מקרה הדו"ח בדרך אליך היות ומדידת המהירות הממוצעת בין קטעים עולה על המהירות המותרת. אבל זה המקרה הפשוט, מה יקרה אם חרגת מהמהירות המותרת ולא זיהית את המצלמות? תיאורית, בדרך אליך – ועוד באותו היום – 3 דו"חות מהירות ואולי גם הזמנה להפקדת רשיון הנהיגה.
בשלב הראשון, פרויקט האכיפה האלקטרוני הידוע גם בכינויו, 'פרויקט א'3, יכלול 19 מצלמות רמזור שיאכפו גם מהירות ו-9 מצלמות מהירות חדשות. בהמשך פעימה זו יפרסו 180 עמדות הפעלה עם 60 מצלמות פעילות, מתוכן כשני שליש מצלמות מהירות וכשליש מצלמות רמזור. עם סיום הפרויקט, בעוד כשנתיים, ירשתו את כבישי הארץ כ-300 מצלמות כשבנוסף, גם מצלמות דמה לצורכי הרתעה.
ניצב ברונו שטיין מציין כי מיקום המצלמות נבחר בקפידה על סמך נתונים סטטיסטיים של חקירת תאונות דרכים. עוד הוא אומר כי המצלמות גם מוקמו באופן בולט כשלפניהם שילוט המזהיר את הנהג. בפועל אנו יודעים שלא כך הם פני הדברים בכל המקרים.