רנו פלואנס Z.E."אני מעריך שהעיכוב שלנו הוא בשני רבעונים של השקה ומכירות בצורה מסודרת, כך שהתחלת פעילות מסודרת תעשה בחציון השני של 2012. אנחנו יכולים להשתמש במכוניות כעת, אבל האחריות שלנו מחייבת לעשות זאת בזמן מדורג". מסביר משה קפלינסקי מנכ"ל חברת בטר פלייס בהשקה החגיגית לרנו פלואנס Z.E. הסדרתית. עיקר הדחייה, לפי קפלינסקי, נובע מאי המוכנות של תחנות החלפת המצברים שמהווים את לב ליבה של החברה ששואפת לחשמל את שוק הרכב הישראלי. כזכור הבטיחו בעבר בחברה להתחיל בשיווק המכוניות עוד בסוף 2011. "התמודדנו עם סאגה ארוכה של אישורי בניה שגרמה לנו לעיכוב, אבל זה קורה. הסיכוי שיהיו לנו היום דחיות הוא קלוש". לפי קפלינסקי נמצאות כיום 33 תחנות החלפה בבניה מתקדמת כאשר 10 מהן כבר בשלב הניסוי.
כבסוף מרץ מבטיח קפלינסקי, כי נוכל לרדת עם מכונית ממטולה לבאר שבע מבלי להזדקק ל"אבקת חשמל" וביוני נוכל לעשות זאת עד אילת. לפי קפלינסקי יש היום כבר 250 חניונים עם תשתית טעינה, ויותר מ-1,000 עמודים שירות חשמליים. גם מערכי התמיכה והשירות עובדים 24 שעות ביממה ובסוף מרץ יהיו 13 מוסכים של חברת קרסו, יבואנית רנו, שידעו לתת שירות לרכב החשמלי.
בטר פלייס תחל בשיווק המכונית החשמלית תוך חצי שנה
צילום: רונן טופלברג

בעבר אנשי בטר פלייס דיברו על כ-5,000 כלי רכב בשנה, אבל העיכובים השונים גרמו להם לעדכן את התחזית לכ-4,000 מכוניות על הכביש עד סוף שנה זו. "אנחנו רוצים להיות ראשונים בכל פלח אליו ניכנס" אומר שי אגסי האיש שבראש הפרויקט "והאינטרס שלנו הוא קודם כל להתרכז במכירת רנו פלואנס Z.E. ורק אחרי זה נדבר על מכוניות נוספות". וניתן להבין זאת, אחרי הכל בטר פלייס התחייבה לקניית 100,000 מכוניות מרנו. אגסי מספר ש-8,000-10,000 מכוניות מהפלואנס החשמלית יימכרו השנה בדנמרק ובישראל מתוך 15,000 שתייצר רנו בתורכיה ב-2012.

כרגע נמסרו כבר 83 מכוניות ללקוחות, רובם עובדי חברת בטר פלייס שקיבלו את הכלים דרך חברות הליסינג אלבר ואלדן. החודש הם חגגו 100,000 ק"מ (משותפים) של המכוניות החשמליות בארץ ובמרץ הם עשויים להגיע לאזור המיליון קילומטרים.