וולוו V60 פלאג-אין
וולוו משיקה גרסת כלאיים-נטענת של ה-V60. המכונית, שמכונה V60 פלאג-אין (Plug-In), משלבת בין מנוע טורבו-דיזל למנוע חשמלי, ותהפוך למכונית הכלאיים דיזל הנטענת הראשונה בעולם כשתחל להימכר בראשית שנה הבאה (אם כי מסירות ראשונות יבוצעו רק בסוף 2012). הדגם שהוצג היום (ג') הוא גרסת הייצור הסופית, לאחר שגרסת טרום-ייצור הוצגה בחודש מרץ בתערוכת ז'נבה.
ל-V60 פלאג-אין מנוע חמישה צילינדרים בנפח 2.4 ליטר, עם 215 כ"ס ו-44.8 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית ומניע את הגלגלים הקדמיים. בנוסף לו מותקן מאחור מנוע חשמלי, המניע את הגלגלים האחוריים ומספק להם 70 כ"ס ו-20.4 קג"מ. ביחד, הם יאפשרו מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.2 שניות (מה שהופך גרסה זו לזריזה ביותר במבחר), ותצרוכת דלק משולבת לא פחות ממדהימה של 52.6 ק"מ לליטר במבחן המקובל בתקינה האירופית. בנוסף, שילוב המנועים יאפשר להציע הנעה כפולה עד למהירות של 120 קמ"ש, בעיקר לשיפור המשיכה בכבישים חלקים (שלג, קרח ובוץ).
וולוו V60 פלאג-אין תציע שלושה מצבי נהיגה: Pure (טהור) לנסיעה עם מנוע חשמלי בלבד, ולטווח של 50 ק"מ בממוצע, Hybrid (כלאיים) שמשלב בין דיזל לחשמל, ו-Power (כוח) שמשלב בין המנועים כדי להעניק ביצועים טובים על חשבון תצרוכת דלק. כמו כן, הנהג יוכל לבחור במצב בו מערכת הכלאיים שומרת רזרבה במצברים ששוות ערך לכ-20 ק"מ של נהיגה חשמלית, לטובת שימוש במצב החשמלי כשמגיעים לעיר למשל. טעינת המצברים, מסוג ליתיום-יון עם קיבולת של 11.2 קילו-וואט שעה, תארוך בין 3.5 ל-7.5 שעות בהתאם לסוג השקע.
הגרסה החדשה של המשפחתית הגדולה תוצע רק במרכב הסטיישן, כאשר 1,000 היחידות הראשונות שייוצרו יוצעו רק עם מרכב בצבע כסף. וולוו לא מפרסמת את מחיר הגרסה החדשה, ובשלב זה עדיין לא ידוע אם בכוונת חברת מאיר, יבואנית המותג, לשווקה בישראל.