מכוניות חדשות יתייקרו בינואר (אילוסטרציה)
בערך כמו בינואר 2011, גם כעת מספר לא מבוטל של יבואניות רכב צפויות לנצל את כניסת השנה החדשה כדי להעלות את מחירי המכוניות. מדובר בייחוד בגזרת מרכז השדה ובראשה קבוצת המשפחתיות, אך לא רק.
העלייה המדוברת נוגעת בייחוד ליבואניות רכב מיפן בגלל שער היין הגבוה, וכאן כמעט ודאי שהדבר יבוצע. בדלק מוטורס, יבואנית מאזדה, מעריכים שהמחירים אכן יעלו בינואר, ואולם כמו אחרים גם הם הסבירו שהעלאה המלאה המתבקשת משינוי שער המטבע אינה אפשרית בשוק התחרותי בארץ. טויוטה, כדאי לזכור, כבר העלתה את מחירי הקורולה ב-2,000 שקל, ובחברה לא פוסלים עלייה נוספת למוצרים שמגיעים מיפן. ואולם מה שברור הוא שלפחות כרגע רוב היבואניות מעדיפות לבצע עדכון מתון ביותר שינוע סביב 3,000-2,000 שקל. זה גם יהיה צעד נכון יותר מבחינה פוליטית, בזמן שוועדה של הכנסת מחפשת דרכים להגברת התחרותיות בענף הרכב.
מה שברור הוא שיבואניות נוספות, גם של מכוניות אירופיות (צ'מפיון מוטורס, למשל, כבר ייקרה דגמי סקודה) ינצלו את ההזדמנות להעלאות מחירים אצלהן. בכל מקרה, נראה שכמו בעבר בתחומים הפופלאריים היבואניות ישמרו על מדיניות "מחיר האחיד" ללא הבדלים משמעותיים בין המתחרים. ולכן סביר כנראה להניח שקווי המחירונים של המתחרים שוב ישתוו, והפעם באיזור ה-122,000 שקל או מעט יותר למשפחתית קומפקטית.