יונדאי כובשת את הפסגה
שוק הרכב הישראלי ממשיך להתקרר, ובמהירות. נתונים שמפרסם איגוד יבואניות הרכב מגלים ירידה של 12% במסירות רכב חדש בחודש נובמבר, עם 18,533 מכוניות בהשוואה ל-20,998 בחודש המקביל אשתקד. מראשית השנה הצטמצמה הצמיחה ל-7% בלבד, עם 211,847 מכוניות חדשות בחודשים ינואר-נובמבר 2011 בהשוואה ל-197,682 בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, שנת 2012 צפויה להסתיים בצמיחה, לעומת שווקים רבים בעולם המציגים ירידת מכירות משמעותית יותר ובכל מקרה כנראה זו הולכת להיות שנת שיא בכל הקשור למכירות כלי רכב בישראל.
למרות חודש נובמבר החלש, חגיגת הצמיחה של יונדאי מסרבת לגווע. 3,566 יחידות מדגמי המותג הקוריאני נמסרו ללקוחות בישראל בחודש שעבר, יותר מכפול מהמותג השני בגודלו בנובמבר (טויוטה עם 1,651 יחידות). מדובר במספר גדול פי יותר משלושה מהנתון של מותג מאזדה, ממנו נמסרו בחודש החולף 1,040 יחידות. בדירוג המותגים בנובמבר אחרי יונדאי וטויוטה, ממוקם קיה (תת-מותג של יונדאי) עם 1,328 יחידות, לפני פורד (1,318) ומאזדה.
מראשית השנה ועד סוף נובמבר נשמרת ההובלה של יונדאי, עם צמיחה של 13% ל-31,409 יחידות. במקום השני ניצב מותג מאזדה עם ירידה של 30% ל-20,164, ולאחריהם טויוטה (11%-, 18,298 יחידות), קיה (79%+, 14,622 יחידות) ושברולט (44%+, 13,122 יחידות).
עוד ראויים לציון: לראשונה מאז הגיע לישראל ולקראת עזיבתו בשנה הבאה, מותג דייהטסו לא מכר אצלנו אפילו מכונית פרטית אחת (ורק 39 רכבי פנאי), מותג סובארו ממשיך לצלול עם ירידה של 28% מראשית השנה, בעוד שמותגי פיאט, סיאט, ניסאן ופיג'ו רושמים עלייה של בין 31% ל-46%.
בפלח היוקרה, אודי ממשיכה להוליך עם 1,725 יחידות השנה, לפני ב.מ.וו עם 1,051 (וטרם המעבר לידי דלק מוטורס) ומרצדס (880 יחידות). בסיכום חודשי וולוו מציגה מכירות ערות - כמעט כמו של אודי מובילת הטבלה - אולם בסיכום שנתי היא מציגה עליה קטנה מאוד של אחוז אחד בלבד. בקרב שאר מותגי היוקרה נציין את לקסוס שבמצטבר מתחילת השנה התכווצה באחוז, לנד רובר שהצטמקה באותה תקופה ב-10% וביואיק שצנחה ב-17%. מצד שני, מתחילת השנה יגואר צמחה ב-13%, אלפא רומיאו רשמה עליה של 33% ואילו קאדילק זינקה ב-93%.
מסירות נובמבר 2011*:
שוק הרכב ממשיך להתקרר: ירידה של 12% בנובמבר
צילום: מנהל
* על פי נתוני איגוד יבואניות הרכב