טויוטה תקבל מנועי דיזל, בתמורה לטכנולוגיית כלאיים?
האם מכוניות טויוטה יצוידו בקרוב במנועי ב.מ.וו? התקשורת היפנית מדווחת על מגעים בין יצרנית הרכב הגדולה בעולם, טויוטה, לבין מי שנחשבת לאחת מיצרניות המנועים המובילות בעולם, ב.מ.וו. המגעים נסובים סביב רצונה של היצרנית היפנית להשתמש במנועי הטורבו-דיזל המודרניים של ב.מ.וו, כדי לחסוך את הצורך בפיתוח מנועים מסוג זה בעצמה. מנועי דיזל פופולאריים מאוד באירופה, שם מכירותיהם מהוות יותר ממחצית משוק הרכב. טויוטה התמקדה עד עתה בטכנולוגיית כלאיים המבוססת על מנועי בנזין, בעיקר מכיוון שבשוק האמריקני (והיפני) כמעט ואין מנועי דיזל.
על-פי הדיווחים, טויוטה מעוניינת לקבל את מנוע ה-2.0 ליטר של ב.מ.וו, שמספק בין 115 ל-204 כ"ס בדגמים השונים. בתמורה, ב.מ.וו תזכה לגישה לטכנולוגיית הכלאיים המתקדמת של טויוטה, שמוצעת כיום בעיקר בשידוך למנוע 1.8 ליטר בנזין (בפריוס) ותוטמע בקרוב בשורה של דגמים חדשים, בהם היאריס החדשה.
יש לציין כי זהו לא שיתוף הפעולה הראשון בתחום המנועים עבור אף אחד מהצדדים. טויוטה חתמה לאחרונה על הסכם דומה עם פורד לאספקת טכנולוגיית כלאיים, בעוד שב.מ.וו מספקת לקונצרן PSA (פיג'ו-סיטרואן) מנועי בנזין וטורבו-בנזין שמקורם במותג מיני. שיתוף פעולה מסוג זה מסייע למפתח הטכנולוגיה להחזיר מהר יותר את עלויות הפיתוח, בעוד שהצד השני זוכה לגישה לטכנולוגיה שאין באפשרותו (או שלא משתלם לו) לפתח לבד.