מיני רודסטר
ארבעה חודשים אחרי שהשיקה את המיני קופה, ב.מ.וו חושפת גם את גרסת הרודסטר פתוחת הגג. הרודסטר הוצגה לראשונה בתערוכת פרנקפורט 2009 כמכונית תצוגה, והיא מגיעה לייצור כמעט ללא שינויים. מבחינת עיצוב, ההבדלים זעירים עד בלתי נראים.
כמו הקופה, הרודסטר תוצע עם מנועי 1.6 ליטר (בנזין) או 2.0 ליטר (דיזל). דגמי הבנזין יכללו שלוש גרסאות: קופר עם 122 כ"ס, תיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית, וביצועים של 10.5 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ו-192 מרביים (9.2 שניות ו-199 קמ"ש בגרסה הידנית); קופר S עם מגדש טורבו, 184 כ"ס, מיאוץ ל-100 בתוך 7.2 שניות (7.0 עם תיבה ידנית) ומהירות מרבית של 222 קמ"ש (227).
מיני רודסטר מגיעה לייצור סדרתי
צילום: מנהל
גרסה שלישית תהיה הקופר S וורקס (Cooper S Works), שתציע אף היא מנוע 1.6 מוגדש אך עם 211 כ"ס. זה יספיק למיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.5 שניות ולמהירות מרבית של 237 קמ"ש. הוורקס לא מוצעת עם התיבה האוטומטית. לצד מנועי הבנזין, הרודסטר תוצע באירופה גם עם מנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל, שמפיק 143 כ"ס ומאיץ אותה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.3 שניות (8.1 עם תיבה ידנית), ולמהירות מרבית של 204 קמ"ש (212). גרסה זו זוכה לשם קופר SD. בהמשך צפויות גרסאות נוספות, בהן גרסאות בסיס נוספות (רודסטר One עם מנוע בנזין וקופר D עם מנוע דיזל).
גרסת הרודסטר דומה מאוד בעיצובה לקופה, למעט הגג הרך. באופן מעניין, ב.מ.וו בחרה במנגנון גג ידני, מה שאמור לטענתה לאפשר פתיחה וסגירה מהירות בהשוואה לגג חשמלי. גם מידות הרודסטר דומות לקופה: אורכה עומד על 373 ס"מ, הרוחב על 168 ס"מ, גובהה 138 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה עומד על 247 ס"מ.