יונדאי i30 החדשה
אחת המכוניות המרתקות ביותר בתערוכת פרנקפורט מבחינת השוק הישראלי, ניצבה בשטח התצוגה של יונדאי. מדובר ביונדאי i30 החדשה, שמחליפה את אחת המכוניות המצליחות ביותר בישראל (אם כי מעניין מה יהיה מצבה עם הגעת יונדאי i35). מבפנים ומבחוץ מדובר בעוד קפיצת מדרגה ליונדאי.
העיצוב החיצוני פחות מעז והמידות צנועות יותר מאשר ב-i35, וגם בסביבת הנהג הקווים יותר מקובלים וקלאסיים ופחות ייחודיים. יחד עם זאת, ממושב הנהג התחושה מעט יותר איכותית (למרות שפגשנו בתערוכה רק בגרסאות המהודרות). זה כולל ירידה לפרטים כמו שליחת אוורור לאחור, או צג מודרני בהרבה למחשב הדרך ושימוש בבלם יד אלקטרוני. וכמובן שגם המרחב לראש מאחור נראה עדיף (נקודת תורפה ב-i35). למרות שיש למכונית גם גרסת 132 כ"ס, למערב אירופה תופנה גרסת ההזרקה הישירה של מנוע ה-1.6 ליטר, אותו פגשנו ביונדאי ולוסטר (140 כ"ס).

"ה-i30 תוכננה באירופה עבור אירופה", מסביר יורגן גרים, האחראי על חטיבות הכוח ביונדאי-אירופה. "זה שוק היעד, ואנחנו נעלה ברמה בז'נבה עם הצגת הקרוסוואגן (גרסת הסטיישן, א.ש). אנחנו מתכוונים להציע במכונית תיבה אוטומטית ותיבה כפולת מצמדים, שתיהן עם שישה הילוכים. הסיבה לכך היא שאנחנו רק בתחילת הדרך בתיבה כפולת המצמדים ואנחנו בונים שם מלאי. כשזה יקרה, נכניס אותה יותר ויותר לכל הדגמים שלנו. אבל אנחנו רוצים להישמע לדרישות השוק וללכת עימן".
יונדאי i30 החדשה תציע מנוע עם 140 כ
צילום: מנהל

האם תהיה גם גרסת ספורט?
"המקום הזה שמור לוולוסטר בינתיים, אבל אנחנו לא פוסלים זאת".

הרבה יצרניות הולכות למנועי טורבו קטנים. מה אתכם?
"גם לנו יהיו בעתיד מנועים קטנים ומוגדשים. לראשון נפח 1.0 ליטר עם 100 כ"ס, ולשני 120 כ"ס מנפח של 1.2 ליטר".

ומה קורה אצלכם בתחום החשמלי?
"האסטרטגיה שלנו היא ללכת על מנועי בנזין, כי אנו מאמינים בזיהום נמוך בהישג יד. ההתמחות שלנו היא בכלל במנועי מימן, אבל כדי לעשות זאת נכון ברור שנצטרך לדעת לבנות מכונית חשמלית, וזה גם מצריך להכיר את תחום הכלאיים. תהיה לנו מכונית היברידית בטווח הארוך יותר עם מרכב משלה, אבל ככלל אנחנו מאמינים בבנזין יעיל".