על מה רומזת סקודה?סקודה הציגה בתערוכת פרנקפורט מכונית תצוגה חדשה בשם מישן-אל (MissionL, משימה L), רמז עבה שני לעיצוב של האוקטביה החדשה. על-פי הצ'כים מדובר בדגם חדש שיתווסף להיצע סקודה לצד האוקטביה, אם כי בשלב זה לא ברור אם פירוש הדבר שהאוקטביה הישנה תמשיך להימכר כמו הדור הראשון, או שמלבד המכונית הזו תוצג גם אוקטביה חדשה.
המשימה אל האוקטביה: על מה רומזת סקודה?
צילום: מנהל
המישן-אל היא משפחתית קומפקטית עם מרכב ליפטבק (חמש דלתות), ואורך כללי של קרוב ל-450 ס"מ, מה שהופך אותה למעט קצרה מהאוקטביה הנוכחית (457 ס"מ). סקודה לא מפרסמת מלבד זאת נתונים כלשהם לגבי המכונית, ומקשה בכך על זיהויה. עם זאת, להערכתנו סקודה מתכננת להרחיב את היצע הגרסאות של האוקטביה, במהלך דומה לזה שביצעה פולקסווגן לפני שנים רבות כשהפרידה בין הגולף לגרסת הסדאן שלה, הג'טה. רמז נוסף לכך ניתן למצוא בהחלטה להציע גם משפחתית במרכב סדאן בשווקים מסוימים, גרסה שלא הייתה קיימת בשני הדורות הראשונים של האוקטביה, שהוצעה רק כליפטבק או סטיישן.
המשימה אל האוקטביה: על מה רומזת סקודה?
צילום: מנהל
בכל מקרה, את התעלומה נוכל לפתור כבר בשנה הבאה, אז המכונית הסדרתית הראשונה מסדרת העיצוב החדשה של סקודה תגיח לאוויר העולם. זה יקרה ככל הנראה כבר בתערוכת ז'נבה בחודש מרץ, או זמן קצר לאחר מכן. אלינו היא צפוייה להגיע במהלך 2013.