סובארו XV, גרסת הקרוסאובר של האימפרזה
חודשים ספורים אחרי שהציגה אותה כמכונית תצוגה, סובארו חושפת את ה-XV החדשה בתערוכת פרנקפורט. גרסת הקרוסאובר כפולת ההנעה של האימפרזה החדשה (B3 בישראל), תציע עיצוב הרמוני ומושך מבעבר, כשההבדלים העיקריים לעומת אימפרזה האצ'בק הם פגושים ובתי גלגלים עם פלסטיק שחור, מרכב מוגבה וחישוקי "17 נאים.
חידוש חשוב לא פחות נמצא מתחת למכסה המנוע, שם מחליפה יחידת 1.6 ליטר את מנוע ה-1.5 ליטר הישן, ומחזירה את סובארו B3 לנפח המנוע האהוב בישראל. המנוע החדש יהיה חזק מקודמו, עם 114 כ"ס ו-15.3 קג"מ לעומת 107 כ"ס ו-14.5 קג"מ בעבר. הוא ישודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית עם הילוך כוח והנעה כפולה, או לתיבה אוטומטית רציפה חדשה בלי הילוך כוח. בנוסף יוצע מנוע ה-2.0 ליטר הוותיק, עם 150 כ"ס ו-20 קג"מ, שיוצע עם תיבת שישה הילוכים ידנית (ללא הילוך כוח) או אוטומטית רציפה.
סובארו מציגה את ה-XV החדשה, אצלנו ב-2012
צילום: מנהל
שני מנועי הבנזין יצטיידו לראשונה במערכת עצור-סע, שתסייע לחסכון בדלק וזיהום בעיקר בערים. מנוע ה-1.6 ליטר יציג תצרוכת דלק של 15.9 ק"מ לליטר בממוצע בגרסה האוטומטית, בעוד הדגם הידני ייסע 15.4 ק"מ לכל ליטר. בביצועים חוזר היתרון לידני, עם מיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 13.1 שניות (13.8 באוטומטי) ומהירות מרבית של 179 קמ"ש (175). עם מנוע ה-2.0 ליטר, ה-XV תציג תצרוכת דלק של 15.1 ק"מ לליטר עם התיבה הרציפה ו-14.5 ק"מ עם הידנית, ותאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 10.7 שניות (10.5 בדגם הידני). המהירות המרבית זהה בשתי תיבות ההילוכים, ותעמוד על 187 קמ"ש.
מלבד מנועי הבנזין, סובארו תציע באירופה גם גרסת דיזל-ידנית. כאן מדובר במנוע טורבו בנפח 2.0 ליטר עם 147 כ"ס ו-35.7 קג"מ, וגרסה זו תהיה הזריזה והחסכונית ביותר במבחר: היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 9.3 שניות ולמהירות מרבית של 198 קמ"ש, ותציע תצרוכת דלק של 17.8 ק"מ לליטר.
סובארו מציגה את ה-XV החדשה, אצלנו ב-2012
צילום: מנהל
סובארו B3 החדשה, ואיתה ה-XV, תגיע לישראל בראשית שנת 2012 כך על-פי חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו. בשלב זה עדיין
לא ידוע אילו גרסאות ישווקו אצלנו, ומה יהיה מחירן, אך ניתן לשער שיפנאוטו תשווק כאן את כל גרסאות הבנזין (ידניות ואוטומטיות), ושהמחירים יהיו דומים לדור הנוכחי של סובארו B3.