סובארו אימפרזה (B3) החדשה
ארבע שנים בלבד אחרי שהציגה את האימפרזה הנוכחית, דור חדש לגמרי ראשון מאז 1992, סובארו כבר מחליפה אותה בדגם חדש נוסף. עם מנוע בוקסר חדש ועיצוב המזכיר את הלגאסי (B4), סובארו אימפרזה החדשה צריכה להצליח איפה שקודמתה התקשתה: התמודדות מול התחרות מבית (מאזדה 3, טויוטה קורולה) מחד, ומול מתחרות זרות (שברולט קרוז, פורד פוקוס) מאידך. כמו בעבר, היא תוצע בגרסאות סדאן (ארבע דלתות) והאצ'בק (חמש דלתות), ובהמשך תוצע גם גרסת קרוסאובר בשם XV (שנחשפה כמכונית תצוגה בשנגחאי). דגמי הסדאן וההאצ'בק יגיע אלינו כבר במחצית השנייה של 2011.
האימפרזה החדשה, שתמשיך להיקרא על-ידי חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו לישראל, בשם סובארו B3 (למרות שעל המכוניות עדיין מופיע גם הכיתוב אימפרזה), שומרת על הממדים של קודמתה. אורכה הכללי עומד על 458 ס"מ (441.5 בהאצ'בק), רוחבה על 174 ס"מ, וגובהה על 146.5 ס"מ (אחד פחות מבעבר). למרות זאת, בסובארו מבטיחים שיפור משמעותי למרווח הפנימי, בזכות שורה של שינויים. החשוב שבהם הוא הגדלת בסיס הגלגלים ב-2.5 ס"מ, מה שצפוי לתרום למרווח הברכיים ליושבים מאחור. כמו כן, הקורה הקדמית (קורת A) הורחקה לפנים 20 ס"מ, ושינויים נוספים בוצעו לשיפור הראות החוצה. לדלתות תהיה מעתה זווית פתיחה גדולה יותר, לשיפור הגישה לתא הנוסעים.
סובארו אימפרזה (B3) החדשה נחשפה בניו-יורק
צילום: מנהל
מלבד השינוי לעיצוב החיצוני ולמרווח הפנימי, סובארו מבטיחה גם איכות חומרים עדיפה - אך בתמונות התא נראה פשוט למדי. לא פחות חשוב הוא מנוע בוקסר חדש, עם ארבעה צילינדרים ונפח של 2.0 ליטר. מנוע זה יספק במפרט האמריקני 148 כ"ס ב-6,200 סל"ד ו-20 קג"מ ב-4,200 סל"ד, וישודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית או אוטומטית רציפה. זו האחרונה תציע מצב ידני עם שישה "הילוכים", ואפשרות למעבר ביניהם באמצעות מנופים על גלגל ההגה. הדגם הידני יצויד במערכת לסיוע בזינוק בעלייה, העושה שימוש בחיישני בקרת היציבות כדי להחזיק את הבלמים למניעת תנועה לשניות ספורות. לאימפרזה החדשה יהיו שבע כריות אוויר בכל הגרסאות (כולל כרית אוויר להגנה על ברכיי הנהג).