פולקסווגן נילס
פולקסווגן תציג בתערוכת פרנקפורט בעוד פחות משבועיים את הנילס (NILS), מכונית תצוגה שרומזת על התחבורה העירונית של העתיד. המכונית, ששמה ככל הנראה לא קשור לשום ננס שוודי טלוויזיוני, היא חשמלית חד-מושבית קטנטנה. היא מצוידת במרכב אלומיניום עם מנוע חשמלי אחורי והנעה אחורית, וצמד דלתות כנפי שחף. היא תוכננה בשיתוף משרד התחבורה הגרמני, במטרה לפתח את אמצעי התחבורה של העתיד, כך על-פי פולקסווגן, והסיכויים לראותה בייצור בתקופה הקרובה קלושים. עם זאת, יש לציין כי רנו כבר השיקה מכונית ברוח דומה (טוויזי), והצלחתה עשויה לשכנע את פולקסווגן לייצר משהו דומה.
הנילס היא כאמור מכונית קטנה מאוד: אורכה עומד על 304 ס"מ בלבד (דומה לפיאט 500 משנות ה-50 ואוסטין מיני משנות ה-60), גובהה 120 ס"מ ולפי פולקסווגן רוחב המרכב עומד על 39 ס"מ בלבד. משקלה העצמי נמוך מאוד, 450 ק"ג, ומאפשר למשל לוותר על תגבור להיגוי. הממדים הקומפקטיים והמשקל הנמוך מאפשרים גם שימוש בצמיגים צרים מאוד המסייעים לאווירודינמיות, במידה של 115/80 מלפנים ו-125/80 מאחור, בשני המקרים עם חישוקי "17.
המנוע החשמלי נתמך על-ידי מצברי ליתיום-יון עם קיבולת של 5.3 קילו-וואט שעה, ומספק 20 כ"ס קבועים והספק רגעי של 33.5 כ"ס. זה לא נשמע הרבה, אבל עם משקל עצמי כל-כך נמוך הנילס מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-11 שניות ולמהירות מרבית של 130 קמ"ש. טווח הנסיעה, לעומת זאת, מאכזב למדי ועומד על 65 ק"מ בלבד. לדברי פולקסווגן, עבור 80% מהאוכלוסיה הגרמנית זה אמור להספיק לנסיעה לעבודה וחזרה (50 ק"מ ביום לפי הסטטיסטיקה בגרמניה), אבל עדיף שהנהג לא יעשה עיקופים בדרך...