טויוטה פריוס פלאג-אין
טויוטה פריוס פלאג-אין (Plug-In), הגרסה הנטענת משקע החשמל של מכונית הכלאיים הנמכרת ביותר בעולם, תוצג בגרסה הסדרתית בתערוכת פרנקפורט הקרובה (25-15 בספטמבר). הפריוס הנטענת תצויד במצברי ליתיום-יון במקום ניקל-מטל ותתאים לטעינה משקע ביתי. בטויוטה העריכו בעבר כי המכונית תציע טווח של כ-24 ק"מ ללא בנזין, מה שיאפשר תנועה ללא זיהום במרכזי הערים.
היפנים לא מפרסמים נתונים רשמיים מלאים על מערכת הכלאיים החדשה, ומסתפקים רק בנתון תצרוכת הדלק המשולב, שעדיין לא זכה לאישור לפי התקן האירופי. לפי טויוטה, תצרוכת הדלק תעמוד על מעט יותר מ-45 ק"מ לליטר, זאת בהשוואה לכ-26 ק"מ לליטר בפריוס המשווקת כיום בישראל. במבחני אמת הפריוס הרגילה רושמת בין 20 ל-22 ק"מ לליטר ברוב תנאי הדרך, כולל פקקים, נהיגה עירונית ובינעירונית. מבחינת עיצוב, הפריוס הנטענת זוכה לחרטום מעודכן עם פגוש שונה, אך לא ברור אם מדובר בשינוי הנועד להבדיל אותה מהדגם הרגיל או מתיחת פנים שתעבור המשפחה כולה.
פרטים נוספים על הפריוס פלאג-אין צפויים להתפרסם בתערוכת פרנקפורט. מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, נמסר בעבר כי הגרסה החדשה של הפריוס צפויה להגיע לישראל בראשית שנת 2012. מחירה צפוי לעמוד על בין 170,000 ל-200,000 שקל בהתאם להחלטת משרד האוצר אם להעניק לה הטבת מס של מכונית כלאיים או של חשמלית. בשני המקרים מדובר בתג מחיר גבוה משמעותית מזה של פריוס רגילה, שמחירה עומד על 152,000 שקל. הפריוס פלאג-אין הגיעה לישראל לאחרונה בגרסת אב-טיפוס, כדי להשתתף כאן בניסוי דינמי לקראת תחילת השיווק.