פורד פוקוס חשמלית. תוטען גם מאנרגיית השמש
פורד פוקוס החדשה, ששיווקה בישראל יחל בשבועות הקרובים, תוצע מסוף השנה באמריקה גם בגרסה חשמלית. וכדי לקדם שימוש באנרגיית השמש להטענתה במקום בחשמל שמגיע מתחנות כוח, פורד תשווק יחד איתה לוח סולארי להתקנה על גג הבית. הגג הסולארי, שיתאים בעיקר לבעלי בתים פרטיים, יספק חשמל לבית ולטעינת הרכב, ויספיק לדברי פורד ל-1,600 ק"מ של נהיגה מדי חודש, או לנסועה שנתית של 19,200 ק"מ. מדובר בנסועה גבוהה יותר מהממוצע לרכב פרטי בישראל.
הלוח הסולארי, שמיוצר עבור פורד על-ידי חברת סאן-פאואר (SunPower), יוצע במחיר של 10,000 דולר (35,000 שקל) כולל התקנה. פירוש הדבר שעלות התקנתו ככל הנראה לא תקוזז על-ידי החסכון ברכישת בנזין, אלא אם בעל הרכב ינהג רק במכוניות חשמליות במשך תקופה ארוכה. בתרגום לעלות דלק בישראל, ובהשוואה לפוקוס בנזין שנוסעת כ-12 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי יומיום, מחיר הגג יקוזז רק אחרי רכישת כ-4,760 ליטר בנזין (במחיר 7.35 שקל לליטר), כלומר כ-57,000 ק"מ. במחיר בנזין נמוך בהרבה באמריקה, תידרש נסועה גבוהה משמעותית.
אבל בפורד מאמינים שיש מי שירצה לשלם את תוספת המחיר, ולו רק בשביל התועלת הסביבתית של המהלך. יש לציין גם כי המחיר אותו מבקשת פורד עבור הגג הסולארי נמוך מזה שנדרש עבור לוח דומה בעבר על-ידי חברת סאן-פאואר, ככל הנראה תודות לכוח הקנייה של יצרנית הרכב הגדולה. נכון לעתה לא ידוע על תוכניות של חברת דלק מוטורס, יבואנית פורד, לשווק בישראל את הגרסה החשמלית של פורד פוקוס. שיווקה באירופה צפוי להתחיל ב-2013, וגם בארה"ב השיווק יחל השנה במספר מדינות נבחרות ויורחב משמעותית רק במהלך 2012.