פורד פוקוס החדשהפורד פוקוס החדשה מתקרבת לשוק הישראלי, ושיווק המכונית חשובה מאוד לפורד ויבואניתה, דלק מוטורס, יחל בחודש ספטמבר. אבל למרות שביבואנית שומרים את הקלפים קרוב לחזה לגבי המנועים עימם תוצע, אפשר כבר עתה להעריך שמנוע העיקרי שיוצע כאן יהיה יחידת 1.6 ליטר עם 125 כ"ס בשידוך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. מדובר בשיפור גדול בהשוואה לדגם הנוכחי, שזכה לביקורת בגלל הספק של 100 כ"ס בלבד וצויד בתיבת ארבעה הילוכים אוטומטית.

הפוקוס החדשה שתוצע כמו קודמתה במרכב סדאן (ארבע דלתות), האצ'בק (חמש דלתות), וסטיישן (חמש דלתות). השוק הישראלי יזכה למפרט שמוצע בינתיים רק במזרח אירופה חובבת התיבות האוטומטיות, שכן במערב מוצעת רק תיבה ידנית וגם הרובוטית כפולת המצמד, ה"פאואר-שיפט" (Powershift) עדיין לא זמינה.

מלבד מנוע ה-1.6 ליטר, יוצע אצלנו גם מנוע 2.0 ליטר עם הזרקה ישירה ו-160 כ"ס. לא ידוע לאיזו תיבה אוטומטית הוא ישודך. במהלך 2012, צפויה גם גרסה שלישית, עם מנוע ה-1.0 ליטר החדש של פורד. מנוע טורבו זה ישודך לתיבת פאואר-שיפט עם שישה הילוכים, ותודות למיסוי הירוק צפוי ליהנות מתג מחיר תחרותי. בהמשך מנוע זה יוצע אף עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית.